فونیکس تیگو ۷ پرومکس در چند ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد!؟ (+ویدئوی شتاب صفرتاصد تیگو۷ پرومکس)

خودرو فونیکس تیگو ۷ پرو مکس که به تازگی رونمایی شد یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای چینی در ایران است که به واسطه پیشرانه قوی، شتاب اولیه مناسبی دارد و در زمان کوتاهی می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودرو فونیکس تیگو ۷ پرو مکس به پیشرانه‌ای مشابه تیگو ۸ پرو مجهز است که به لطف همین پیشرانه و وزن کمتر از تیگو ۸ پرو، می‌تواند شتاب و سرعت بیشتری نسبت به تیگو ۸ پرو داشته باشد.

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو GDI ساخت شرکت AVL اتریش تجهیز شده که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دوکلاچه تر به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند. البته باید یادآوری کنیم که نسخه چهار چرخ محرک فونیکس تیگو ۷ پرو مکس نیز در قدم‌های بعدی از سوی فونیکس راهی بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه فونیکس تیگو ۷ پرو با تیگو ۷ پرو مکس / تیگو ۷ پرو با تیگو ۷ پرو مکس چه تفاوتی دارد؟

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس از نظر آپشن و امکانات رفاهی نیز یکی از کامل‌ترین خودروهای چینی در ایران است اما اینجا می‌خواهیم به شتاب صفر تا صد فونیکس تیگو ۷ پرو مکس بپردازیم.

تصاویر فونیکس تیگو ۷ پرومکس را در ۲۹ فریم برگزیده از این خودرو در گالری ذیل ورق بزنید:

خودرو تیگو ۷ پرو مکس هر چند از نظر طراحی ظاهری تفاوت آن چنانی با تیگو ۷ پرو ندارد اما آنچه موجب اختلاف فاحش در قدرت و توان تیگو ۷ پرو مکس با تیگو ۷ پرو شده است، زیر کاپوت خودرو نهفته است.

تیگو ۷ پرو از ترکیب موفق موتور ۱۵۰۰ سی سی توربو و گیربکس CVT ۹ سرعته استفاده می‌کرد که قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن مکتری را برای خودرو فراهم می‌کند اما پیشرانه ۱.۶ لیتری TGDI تیگو ۷ پرو مکس می‌تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را در نخستین سری به محور جلو و در مرحله بعدی به چهار چرخ خودرو منتقل کند که این یعنی از ۱۵۶ اسب بخار تیگو ۷ پرو با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متری، توان بسیار بیشتری به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند.

پیشرانه تیگو ۷ پرو مکس می‌تواند در مدت زمان زیر ۱۰ ثانیه، این خودرو را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که برای یک خودروی کراس اوور عدد مناسبی محسوب می‌شود.

اگر علاقمند هستید تا شتاب صفرتاصد فونیکس تیگو ۷ پرو مکس را ببینید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

در نخستین تست درایو فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در پیست اتومبیلرانی آزادی، فرصتی دست داد تا شتاب تیگو ۷ پرو مکس را با دستگاه ماهواره‌ای درگی، ثبت کنیم تا بتوانیم به عدد دقیقی در شتاب این خودرو دست یابیم.

پس از انجام تست‌های آزمایشی، موفق به ثبت شتاب فونیکس تیگو ۷ پرو مکس شدیم که شما می‌توانید ویدئوی تست شتاب این خودرو را در ادامه تماشا کنید و اگر تمایل دارید، نظرات خود را در قسمت کامنت‌های این مقاله با ما در میان بگذارید:

کد خبر 144127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha