چرخش 180 درجه‌ای سازمان استاندارد!

پرشین خودرو: یک کارشناس آشنا به موضوعات استاندارد و کیفیت با استقبال از تغییر موضع سازمان ملی استاندارد درباره استاندارد اتوبوس‌های اسکانیا گفت: خوشبختانه به نظر می‌رسد رویه غلطی که در گذشته در سازمان استاندارد وجود داشت رفته رفته در حال تغییر است.

به گزارش «پرشین خودرو»، این کارشناس با اشاره به اینکه چند روز پیش شاهد انتشار خبر حیرت انگیزی بودیم که براساس آن سازمان ملی استاندارد اعلام کرد اتوبوس‌های اسکانیا استاندارد لازم را کسب نکرده‌اند، توضیح داد: این در حالی است که در برنامه‌های تلویزیونی متعدد که برای بررسی موضوع تشکیل شده بود رئیس و معاون سابق سازمان ملی استاندارد قاطعانه از استاندارد بودن این اتوبوس‌ها دفاع می‌کردند و با این موضع‌گیری‌ها عملا مجال بررسی بیشتر از سوی کارشناسان گرفته شده بود. وی با طرح این سوال که چه شد سازمان استاندارد ناگهان نظر خود را درباره استاندارد اسکانیا 180 درجه تغییر داد عنوان کرد: هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. تنها کسانی که در برنامه‌های تلویزیونی و مصاحبه‌های رسانه‌ای تحت لوای سازمان استاندارد حضور می‌یافتند تغییر کرده‌اند. هرچند مدت زمان زیادی از این جابجایی‌ها نگذشته، اما مشخص است کارشناسان فهیم سازمان ملی استاندارد با اندک فضایی که یافته‌اند، در اولین فرصت نسبت به اصلاح رویه غلط پیشین اقدام کرده‌اند. این کارشناس آشنا به موضوعات استاندارد و کیفیت خاطرنشان کرد: حالا وقت آن است که بررسی شود اطلاعاتی که مدیران قبلی استاندارد در رسانه‌ها به طور مداوم ارائه می‌کردند بر مبنای کدام نظر کارشناسی استوار بوده است. به گزارش ایسنا، سازمان ملی استاندارد در چند ماه گذشته همواره بر استاندارد بودن اتوبوس اسکانیا که در جریان تصادف آن تعداد زیادی جان خود را از دست دادند، تاکید داشته است. این در حالی است که چند روز پیش سازمان ملی استاندارد در چرخه‌ای 180 درجه‌ای اعلام کرد که اتوبوس اسکانیا 19 استاندارد مهم را پاس نکرده است.
کد خبر 30575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساده لوح ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    سلام خیلی خوبه که مسئولین بالاخره حرفی زدند البته که مقصر یا مقصرین باید مشخص بشن اما یک سئوال ایا در مورد کامیون هوو هم اینقدر پیگیری بود ؟؟؟ یا چون دولتی بود سر وصداها خوابید ؟؟؟؟