کد خبر 44262
۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
تجربه رانندگی با هوندا سیویک 2014 در تهران

پرشین خودرو: گروه ایران

به گزارش «پرشین خودرو»، نسل پنجم سیویک پررنگ‌ترینت صویری است که از این در ذهن ایرانی‌ها نقش بسته و آن را به نمادی از یک خودرو شهری، با استهلاک پایین و البته قدرت و شتاب بالا تبدیل کرده است. این پیشینه مثبت می‌توانست فروشی خارق‌العاده را برای سیویک رقم بزند، اما ضعف در بازاریابی برای این محصول نتوانست فروشی متناسب با پیش‌بینی کارشناسان را برای آن رقم بزند. از طرف دیگر تغییر برخی ویژگی‌های سیویک موجب شده بازار نیز از آن استقبال گسترده‌ای نداشته باشد. این تغییر ویژگی‌ها در نسل نهم به معنای بد بودن سیویک نیست، اما باید گفت با وجود تمام ویژگی‌های مثبتی که دارد نمی‌توان آن را خودرویی فوق‌العاده دانست، ولی می‌تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند. در یک روز بارانی چند ساعتی را با این خودرو گذراندیم.هوندا سیویک به سه سطح تجهیزاتی وارد ایران شده که خودرو مورد آزمایش تیپ‌ پایه آن بود.

 

طراحی و فضای داخلی

نهمین نسل از این خودرو دوست داشتنی برخلاف پیشنیان خود در طراحی شاهد جهش بزرگ و تغییرات اساسی المان‌ها نبود. حفظ ویژگی‌های ظاهری از نسل هشتم به سادگی مشهود است اما ایجاد حجم‌ها و شکستگی‌های روی بدنه سیویک را چشم نواز و زیبا جلوه می‌دهد. با این حال هوندا خیلی زود دست به تغییر چهره این نسل زد. ایراد گرفتن از چهره پخته سیویک کار سختی است. با ورود به کابین دو رنگ این خودرو اولین چیزی که توجه را جلب میکند زاویه کنسول میانی است که همه چیز را به سمت صندلی راننده مایل کرده است. این ویژگی نیز یادگاری از نسل هشتم این خودرو است. از حذف سانروف تا روگش پارچه‌ای صندلی ها همه حکایت از این دارد که با تیپ پایه سیویک روبرو هستیم. با این حال هرگز احساس نخواهید کرد برای ارزان سازی و رسیدن به قیمت اقتصادی از متریال ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده شده است. استفاده از فوم برای بخش‌های اصلی داشبورد و پلاستک خشک با کیفیت مطلوب برای قسمت‌هایی که در دیدرس نیستند در کنار تزئینات تیتانیومی و کرومی کابین سیویک را جذاب و اسپرت جلوه می‌دهد.

یکی از ویژگی های سیویک که دارندگان آن را از خریداران سایر خودروها بیشتر راضی می‌کند، فضای ککابین شگفت انگیز آن است. زیرارنجی بین صندلی‌ها، در کنار فرمان کوچک و خوش دست فضایی کاملا بزرگ و راحت را برای سرنشینان جلویی فراهم می‌آورد.  ستون‌های نسبتا باریک و و شیشه‌های وسیع این خودرو دید خوبی را نیز ارائه می‌دهد. فضای سرنشیان عقب هم تقریبا به کل جلو است،  فاصله دو محور ... سانتی‌متری فضای راحتی را برای زانوها ایجاد کرده اما، فضای سر برای افراد قد بلند می توند اندکی آزاردهنده باشد. فضا برای بار نیز به نظر وسیع می‌رسد با این حال صندلی‌ها ردیف عقب امکان خوابانده شدن دارند.

 

پشت فرمان سیویک

به گزارش ماهنامه نسل برتر، با نشستن در صندلی راننده حس خوبی از در دسترس بودن همه چیز به شما منتقل خواهد شد. در این تیپ برای اینکه سیویک به بیشترین سطح از صرفه جویی برسد حتی تزئینات تودری‌ها حذف شده است. خبری از سانروف یا استارت دکمه‌ای یا اینه‌های تاشو برقی و حافظه صندلی‌ها و دیگر تجهیزات مجلل نیست و حتی صندلی راننده به صورت دستی تنظیم می‌شود، اما راستش را بخواهید تمام تجهیزاتی که به آن احتیاج دارید در دسترستان خواهد بود.

با در دست گرفتن فرمان اولین حسی که سراغتان خواهد آمد، کوچک بودن آن است، اما شک نکنید یکی از از خوش دست‌ترین فرمان‌هایی خواهد بود که در دستتان می‌گیرد. به جز تنظیمات سیستم تهویه مطبوع چکیده‌ای از کلیه کلیدهایی که روی کنسول میانی می‌بیند،روی غربیلک فرمان نیز تعبیه شده تا حین راندن بیشترین تمرکز را داشته باشید.

شروع حرکت با سیویک در حالت درایو (D) آرام خوهاد بود. در این وضعیت نباید انتظار شتابی فوق‌العاده از سیویک داشته باشد. در واقع می توان گفت کمی مکث چاشنی تمام رفتارهای سیویک شده است از شروع حرکت گرفته تا معکوس کشیدن‌ها، به نوعی می‌توان گفت همه چیز در این خودرو با دیدی اقتصادی طراحی و تعبیه شده است که وجود حالت eco در این خودرو نیز گوهی بر این ادعاست. این حالت از سیویک مصرف سوخت خودرو را مدیریت کرده و آن را کاهش می‌دهد. موتور 1.8 لیتری 4 سیاندر این خودرو قدرتی معادل 139 اسب بخار تولید می‌کند و با یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک در بازار ایران عرضه می‌شود. زمانبندی تعویش دنده‌ها در سیویک این حس را در شما تقویت خواهد کرد جای امکان تعویض دستی دنده‌ها در این خودرو خالی است.

با تمام این‌ها سیویک رانندگی آرام و لذت بخشی را به شما ارائه می‌دهد و باید گفت اگر اهل کورس‌های خیابانی و هیجان نیستید می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد، هرچند با قرار دادن دنده در حالت D3 بیشتر‌میتوانید روی 139 اسب بخار قدرت سیویک حساب باز کنید. نکته مثبت دیگری که می‌توان در سیویک یافت، قدرت فرمان پذیری آن است که دقیق‌تر از آنچه که فکرش را می‌کنید عمل خواهد کرد.

شاید انتظارش را نداشته باشید، اما در صورت فعال بودن سیستم تهویه مطبوع و حرکت در مسیر سربالایی سیویک با افت توان مواجه خواهد شد که البته چندان شدید نیست، اما به سادگی آن را احساس خواهید کرد. با این حال سیویک برای حرکت در این مسیرها جای نگرانی باقی نمی‌گذارد. با تغییر حالت دنده از  D به 1 قدرت به خوبی به چرخ‌ها منتقل ‌شده و سیویک به راحتی از شیب‌های تند نیز عبور می‌کند. ‌

 

امکانات سیویک EX

خودرو مورد آزمایش که از تیپ EX بود، امکاناتی نظیر بالابرهای برقی شیشه‌ها، کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، فرمان برقی، سیستم ضد سرقت، نمایش دیجاتالی سرعت، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD،WMA  و MP3 با ورودی‌های USB  و AUX، فرمان چرمی، پشت سری فعال هنگام تصادف، 2 کیسه هوا صفحه نمایش دیجیتال هوشمند، دو کیسه هوا، سیستم های کمکی VSA (کنترل پایداری خودرو)، ABS (ترمز ضد قفل)، EBD (توزیع الکترونیک نیرو) و ... است.

 

سیویک در ایران

هر چند این خودر در ماه‌های اولیه ورودش به بازار به سبب نگرانی از تامین قطعات یدکی و سطح پایین تبلیغات با استقبال مواجه نشد، اما می می‌توان امیدوار بود به خاطر دوام و کیفیت سواری و ساخت و همینطور ارائه خدمات پس از فروش گسترده‌تر بتواند در آینده سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

تعداد سیلندر ها

4سیلندر -خطی

حجم موتور(cc)

1999مجهز به توربوشارژر

حداکثر قدرت (hp/rpm)

5500/240

حداکثر گشتاور(nm/rpm)

5000-1800/320

شتاب صفر تا صد(Sec)

8.1

حداکثر سرعت (Km/h)

225

نوع جعبه دنده

5 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی(L/100km)

6.8

حجم مخزن سوخت(L)

50

مشخصات چرخ

رینگ 16 اینچی آلومینیومی

طول×عرض×ارتفاع(mm)

1891×1713×4627

فاصله بین دو محور(mm)

2774

حدود قیمت(میلیون تومان)

250

 

منبع: ماهنامه نسل برتر

کد خبر 44262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
    1 0
    سلام و عرض خسته نباشید قیمت و اشتباه وارد کردید . سیویک در فول ترین حالت شاید به 150 میلیون برسه و در مدل آکورد فول سفارش امریکا قیمت 200 میلیون هست
  • مجتبی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
    2 0
    سیویک 2015 قدرت اسب بخارش 143 شده و گیربکسشcvt پس حتما خیلی بهتره از مدل 2014