کد خبر 5562
۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
واردات خودرو به كشور نصف شد

پرشین خودرو: واردات انواع خودروهای سواری به كشور طی چهار ماه نخست سال جاری از نظر تعداد 48درصد و از نظر ارزش بیش از 39درصد كاهش یافت.

به گزارش «پرشین خودرو»، براساس آمار رسمی گمرك ایران در چهار ماه نخست امسال هشت هزار و 446دستگاه انواع خودروی سواری به ارزش حدود 195میلیون دلار وارد كشور شدند كه این میزان واردات از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه در سال قبل كاهش 39.4درصدی را نشان می‌دهد. در چهار ماه نخست سال قبل 16هزار و 353دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش حدود 320میلیون دلار وارد كشور شده بود. همچنین واردات خودروهای سواری به كشور طی چهار ماهه امسال از نظر تعداد نسبت به چهار ماهه سال قبل افت 48درصدی را نشان می‌دهد. از نظر وزنی نیز كل واردات خودروهای سواری به كشور متحمل افت 45.8درصدی شده است. ارزش ریالی كل واردات خودروهای سواری به كشور نیز به حدود 201میلیارد تومان رسید كه این رقم نیز كاهش 38درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. همچنین آمار گمرك نشان می‌دهد كه پایین‌ترین میزان واردات خودرو طی ماه های نخست سال جاری مربوط به تیر ماه بوده که در این ماه ارزش کل واردات خودروهای سواری به حدود 33میلیون دلار رسید. محصولات ساخت شركت‌های خودروسازی كره‌ای(هیوندای و كیا) بیشترین سهم را در بین خودروهای وارداتی به ایران دارند.
کد خبر 5562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ریاحی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
    0 0
    قابل توجه آقایان که با کمال اطمینان فرمایش میفرمایند ورود خودرو به کشور آزاد آزاد است ! اینقدر قوانین جنبی وضع کرده اید که عملا فقط روی کاغذ ورود خودرو آزاد است و گرنه با این وضع معنی نداشت یک خودروی 22 هزار دلاری مثل اسپورتیج در ایران به 80 میلیون برسد