۹۸ هزار متر از معابر شهرهای لرستان برای معلولان مناسب‌سازی شد

پرشین خودرو: مدیر کل بهزیستی لرستان از مناسب سازی ۹۸ هزار متر مربع از معابر شهرهای این استان برای معلولان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، اسدالله حیدری دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی لرستان اظهار داشت: امسال ۴ جلسه مدون با حضور اعضای اصلی در استان برگزار شده که ۱۸ مصوبه آن اجرا شده است و ۲۷ جلسه نیز در فرمانداری ها با ۱۱۶ مصوبه برگزار شده است.

وی اضافه شدن موضوع مناسب سازی در موافقتنامه های عمرانی دستگاههای اجرایی استان از دیگر شاخص ها بر شمرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات موثر در زمینه مناسب سازی، تولید ۱۸ برنامه ۳۰ دقیقه ای تلویزیونی با مشارکت صدا و سیمای مرکز لرستان و شهرداری ها بوده که موضوع آن اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی نسبت به امر مناسب سازی است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به مناسب سازی ۹۸ هزار متر از پیاده روهای سطح استان گفت: با توجه به ضوابط و استانداردهای شهرسازی و معماری حدود ۳۲ هزار متر از پیاده روها با استفاده از سنگ فرش های شیاردار و سکه ای و رفع موانع برای نابینایان مناسب سازی شده است.

حیدری ایجاد ۱۲۰ مکان پارک ویژه خودروی معلولین و جانبازان و مناسب سازی ۱۳ پارک در شهرستانهای خرم آباد، بروجرد، نورآباد و ازنا با رعایت استانداردهای مناسب سازی را از دیگر اقدامات ستاد برشمرد و افزود: امسال با مداخله مستقیم دادستان عمومی و انقلاب ۶۵۹ ساختمان با کاربری عمومی شناسایی شد که مناسب سازی نبوده و تعداد ۵۲۹ واحد از آنها به ماده ۱۰۰ معرفی و ۷۰ مورد نیز در دست بررسی و اقدام است.

وی افزود: ۱۸۰ پله ساختمان عمومی که از حریم پیاده رو تجاوز کرده بودند با دستور دادستان تخریب و با پیگیری شهرداری خرم آباد ورودی مکان های مربوطه در حال بهسازی و مناسب سازی هستند.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: امسال ۱۰ جلسه دوره آموزشی برای ۳۸۰ نفر از کارکنان شهرداری با موضوع مناسب سازی و ۳ دوره آموزشی نیز برای ۳۱۰ نفر از معماران و مهندسین عضو نظام مهندسی برگزار شده است.

مهر

کد خبر 69439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha