گامهای برداشته شده برای ارتقاء کیفیت خودروها کافی نیست

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید خودرو گامهای مثبتی برای ارتقای کیفیت و استاندارد برداشته شده اما کافی نیست ،بومی سازی و افزایش توان ساخت داخل باید همواره با رعایت استانداردهای ایمنی همراه باشد.

به گزارش پرشین خودرو،  محمد شریعتمداری در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد، اظهار داشت: قبلا در جلسه‌ای مرتبط با خصوصی سازی تأکید کردیم که ایمنی و استاندارد خودروها باید ارتقا یابد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت و ایمنی در صنایع غذایی، افزود:بومی سازی و افزایش توان ساخت داخل باید همواره با رعایت استانداردهای ایمنی همراه باشد.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه جایگاه های عرضه CNG در گذشته با اشکالات اساسی همراه بودند، گفت: سازمان استاندارد گزارش خوبی در این زمینه به معاون اول رئیس جمهور و همچنین رئیس جمهور ارایه کرد و در نهایت تعطیلی جایگاه های فاقد استاندارد ایمنی به تصویب رسید.

شریعتمداری تصریح کرد: بیش از 130 جایگاه متخلف اخطار گرفتند و یا تعطیل شدند و هنوز هم تعدادی همچنان تعطیل هستند.

وی همچنین با بیان اینکه با سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر پوشش استاندارد بر همه کالاها و خدمات کشور فاصله داریم، اظهار داشت: اگر کالا و خدمات ارایه شده از حداقل استانداردها برخوردار نباشند به مردم زیان وارد خواهد شد.

وی از مدیران واحدهای تولیدی خواست تا در دستیابی به بازارهای جهانی به موضوع استاندارد به عنوان یک مفهوم مهم توجه کنند و هزینه مصرفی در این بخش را به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت در نظر داشته باشند.

وزیر صنعت تصریح کرد: در برخی کالاها و خدمات ممکن است اشتغال و بازدهی تولید اهمیت زیادی داشته باشد اما اهمیت ایمنی مردم از همه آنها بالاتر است.

وی در پایان به مردم وعده داد که در رعایت استانداردها توسط واحدهای تولیدی هیچ رودربایستی وجود نداشته باشد.

 

کد خبر 82525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha