کد خبر 89819
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
وقتی مردم هشدارها را جدی نمی گیرند!

پرشین خودرو: رئیس پلیس‌راه استان زنجان با انتقاد از نحوه عملکرد مردم در مواجهه با شرایط بحرانی در زمان بارش برف و بسته شدن راه‌ها، گفت: متاسفانه بسیاری از مسافران قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها اطلاعی نداشته و باعث بروز مشکل می‌شوند.

ب‌ه گزارش پرشین خودرو، سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی با بیان اینکه بارها و به کرات اعلام شده است که در فصل زمستان مسافران قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها و شرایط آب‌ و هوایی اطلاع پیدا کنند، اظهار کرد: متاسفانه در وضعیت جوی چند روز گذشته در استان که شاهد بسته شدن برخی جاده‌ها بودیم، مشاهده شد که این تاکیدات برای برخی تاثیرگذار نبوده و مردم به این اصل مهم بی‌توجه بودند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این وضعیت شاهد آن بودیم، بی‌توجهی محض بسیاری از رانندگان برای تجهیز خودروی خود به وسایل ضروری در سفرهای زمستانی و نیز زنجیرچرخ بود، به گونه‌ای که 99 درصد خودروها فاقد زنجیرچرخ بود و کسانی نیز که زنجیرچرخ به همراه داشتند طریقه استفاده درست از آن را نمی‌دانستند.

وی ادامه داد: همه ساله پلیس طرح‌های مختلفی را برای حفاظت از جان مسافران در ایام خاص به مرحله اجرا درمی‌آورد و دلیل این امر توجه به سلامت افراد است، ولی گویا عده‌ای خود به این موضوع بی‌توجه هستند و این موضوع باید واکاوی شده و برای آن راه چاره‌ای اندیشید؛ چراکه این افراد به جز خود جان دیگران را نیز به خطر می‌اندازند.

این مسئول به موضوع دیگری در رابطه با شرایط جوی چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: در وهله بعدی بسیاری از افراد که قصد تردد از جاده‌های استان را داشتند بعد از مواجه شدن با بسته شدن جاده اصرار بی‌جا برای ادامه سفر داشته و بی‌توجه به هشدارهای پلیس و عوامل راهداری بودند و این موضوع بسیار پررنگ بود.

وی افزود: وقتی اعلام می‌شود جاده مسدود است؛ قطعا با بررسی همه جوانب این تصمیم اتخاذ شده است، ولی عده‌ای با این تصور که موضوع دروغ است، اصرار برای طی ادامه راه دارند که این موضوع می‌تواند به قیمت از دست رفتن جان عده‌ای تمام شود.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه ماموران پلیس‌راه، راهداران و نیروهای امدادی در استان در چند روز اخیر با همه توان و امکانات پای کار بوده و تلاش کردند تا مشکلی برای مسافران پیش نیاید، گفت: انتظار داریم مردم نیز در این شرایط به توصیه‌ها توجه لازم را داشته باشند تا زمستانی بدون حادثه را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 89819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha