برندهای مطرح ریسک تولید در ایران را قبول نمی کنند

پرشین خودرو: چنانچه قرار باشد با خط تولید 2 سال پیش یک خودرو با فناوری 2018 را تولید کنید، هیچ ستاره کیفی دریافت نخواهید کرد زیرا این تولید با استانداردهای فعلی همخوانی ندارد و همین دلیل برای اینکه خودروساز خارجی خودرو مدل 2018 را برای تولید به ایرانی ها ندهد کافی است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو از قراردادهای زیان بار خودروسازان با طرف های خارجی به عنوان یکی از خطاهای چند سال گذشته دولت نام می برند و بر این عقیده هستند که استراتژی غلط قراردادنویسان ایرانی، موجب فرار بدون ترس خارجی ها از صنعت خودرو در مواقع بروز تحریم شده و می شود.

از طرف دیگر بسیاری از محصولاتی که خودروسازان ایرانی در حال تولید آن با داخلی سازی بسیار پایین هستند، مدل های از رده خارج شده شرکت های مادر بوده که مدل های جدید به جای آنها معرفی شده است اما طرف ایرانی همچنان همان مدل قدیمی را می سازد.

خبرنگار پرشین خودرو از مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص دلایل قراردادهای عجیب و قریب خودرویی ها با شرکای خارجی خود که همیشه به ضرر طرف ایرانی تمام می شود پرسید و این فعال حوزه خودرو پاسخ خود را با جمله آغاز کرد که: حرمت مسجد به متولی آن است و اگر متولی خودش برای مجموعه زیرنظرش ارزشی قائل نباشد، از دیگران نمی توان توقع احترام داشت.

 



وی سخنان خود را این گونه ادامه داد: وقتی وزارت خانه صنعت که متولی خودروسازی کشور است برخورد های خوبی با صنعت و بازار خودرو ندارد و در سایستگذاری های خود از بخش خصوصی فعال در بازار خودرو نظرخواهی نمی کند، چرا باید خارجی ها احترام ما را نگه دارند؟

دادفر افزود: ما خودمان به طرف های خارجی این اجازه را داده ایم که هر طور که دوست دارند با ما رفتار کرده و هر جور که صلاح دیدند، قرارداد ببندند! شک نکنید که زمینه این بدرفتاری از سوی متولیان اصلی خودرو فراهم شده و شرکت های فرانسوی و ژاپنی و کره ای نیز از این زمینه به نفع منافع خود بهره می برند.


تکنولوژی تولید ما قدیمی است


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد صنعت خودرو و قراردادهای خارجی این صنعت به قدیمی بودن تکنولوژی ساخت خودرو در کشور اشاره کرد و این مهم را از دلایل اصلی قدیمی ساز بودن صنعت خودرو به جای به روز شدن و تولید جدید ارائه کردن، دانست.

وی خطوط مونتاژ و تولید خودروسازان ایران را قدیمی دانست و افزود: اگر بخواهیم سوزوکی، مزدا و یا هر خودروی به روز دیگری را جایگزین مدل های قدیمی کنیم، یک مشکل در داخل این مهم را با مخاطره رو به رو می کند و آن قدیمی بودن تکنولوژی و خطوط تولید خودرو سازان ایرانی است که نمی توان از آنها برای تولید مدل های 2018 استفاده کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد: دانش فنی و تکنولوژی در تولید محصولات به روز بسیار مهم است زیرا شما با دانش تولید سراتو که برای 2003 است نمی توانید خودروی سراتو 2018 را با پیچیدگی های فعلی تولید کرده و نشان کیفیت دریافت کنید.

وی ادامه داد: چنانچه همین امروز در خطوط تولیدی داخل کشور شما BMW ایکس 6 را تولید و با یک خودرو از همین خانواده که در آلمان تولید شده است مقایسه کنید، مطمئن باشید امتیاز های مونتاژ به مدل ایرانی داده نخواهد شد.

دادفر در پایان تاکید کرد: هیچ برند معتبری اعتبار خود را با ریسک تولید در داخل ایران آنهم با تکنولوژی 20 سال پیش، به خطر نمی اندازد.

کد خبر 100845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha