کد خبر 102799
۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کنتور‌های آب و برق هوشمند می‌شود

پرشین خودرو: معاون توسعه صنعت و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برنامه ریزی‌های اولیه برای راه اندازی شهر‌های هوشمند در کشور گفت: کنتور‌های آب و برق برخی مناطق تهران در نخستین گام هوشمندسازی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، معاون توسعه صنعت و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برنامه ریزی‌های اولیه برای راه اندازی شهر‌های هوشمند در کشور گفت: کنتور‌های آب و برق برخی مناطق تهران در نخستین گام هوشمندسازی می‌شود.

عبدالرضا بهادری فرد روز یکشنبه در جمع مدیران فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تحقق این امر به عقد تفاهم نامه با وزارت نیرو نیاز دارد، افزود: استفاده از اینترنت اشیا برای کاهش مصرف حامل‌های انرژی از اهداف این طرح است.

وی با دعوت از شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا برای سرمایه گذاری و مشارکت در این طرح، اضافه کرد: در صورت موافقت شرکت‌های خدمات رسان استانی می‌توان در شهر‌های بزرگ کشور نیز این طرح را اجرا کرد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از اجرای طرح نوآفرین در کشور خبر داد و گفت: این طرح با هدف حمایت از فعالان حقیقی و حقوقی حوزه ICT کشور و بارور کردن ظرفیت‌های موجود در استان‌ها اجرا می‌شود.

بهادری ادامه داد: مشارکت شرکت‌های بزرگ برای شناسایی شرکت‌های کوچک، برگزاری رویداد‌های استانی، توسعه صندوق‌های سرمایه گذاری کارآفرینی و توسعه فرصت اشتغال در ۳۱ استان کشور از جمله اهداف طرح نوآفرین است.

کد خبر 102799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha