تحریم نیروی دریایی ایران یک شوخی است

پرشین خودرو: فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تحریم دریایی ایران یک شوخی است، گفت: تا پایان هفته جاری یک زیر دریایی در کلاس سبک، یک ناوشکن تمام ایرانی با نام سهند و زیردریایی تمام ایرانی فاتح در کلاس متوسط را به ناوگان دریایی کشور الحاق خواهیم کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برنا، امیر دریادار «حسین خانزادی»، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سیزدهمین همایش بین‌‌المللی سواحل بنادر و سازه‌های دریایی گفت: ما امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم. اگر نگاهی به این شکوه، عظمت و افتخار بیاندازیم، حتما خواهیم دید که تمدن ایران در امر دریا علی‌رغم همه رقابت‌های استکبار جهانی در حال خیزش جدی است. اقتدار ایران، جمهوی اسلامی را نگه داشته و تمدن آن را احیا کرده است.

وی ادامه داد: امروز بعد از انقلاب اسلامی اراده ایران قوی‌تر شده است. امروز 65 روز از 31 شهریور و 38 سال از تاریخ دفاع مقدس ایران گذشته است. ما 67 روز پس از حمله بعثی‌ها، نیروی دریایی قوی با تجهیزات دریایی خوب تدارک دیدیم. پس از پایان هشت سال دفاع مقدس هیچ کشوری حاضر نبود با ما تبادل داشته باشد و برای تأمین سیم خاردار باید از خارج اقدام می‌کردیم.

وی گفت: مردم ایران، مسئولین نظام و دولت کارنامه درخشانی دارند زیرا توانستیم در مقابل مشکلات اقتصادی سخت بایستیم و این مسیر را حفظ کنیم.

وی گفت: امروز نیروی دریایی کشورمان به نیروی دریایی آبهای آزاد و اقیانوسی تبدیل شده و ارتقا یافته است، همچنین در 10 سال گذشته در منطقه اقیانوس هند با اعزام 57 ناوگروه حمایت خوبی را در برابر دزدان دریایی به نمایش گذاشتیم.

وی اضافه کرد: تا پایان هفته جاری یک زیر دریایی در کلاس سبک، یک ناوشکن تمام ایرانی با نام سهند و زیردریایی تمام ایرانی فاتح در کلاس متوسط را به ناوگان دریایی کشور الحاق خواهیم کرد.

دریادار خانزادی افزود: تحقق این اهداف نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران نه تنها زیر بار فشارهای سنگین اقتصادی و سیاسی متوقف نشده، بلکه فرزندان این مرز و بوم توانستند دست به دست هم، کشور را به نقطه اوج و خودکفایی بلوغ در این عرصه برسانند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در سال های گذشته بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی نیروی دریایی را در منطقه جاسک برپا کردیم و تا اوایل سال آینده، شاهد یک سر پل مهم در کنار بندر کنارک خواهیم بود که ظرفیت بسیار بزرگی برای ما ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 105839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha