کپی چینی پورشه ماکان فیس لیفت شد! + تصاویر

پرشین خودرو: کپی چینی پورشه ماکان یعنی خودروی Zotye SR9 یک نسخه فیس لیفت دریافت کرد و حالا تغییرات بیشتری نسبت به خودروی پورشه ماکان پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت‌های خودروساز چینی در سال‌های گذشته شهرت زیادی در کپی کاری از خودروهای معروف بازار داشتند و امروزه پیشرفت قابل توجهی در زمینه طراحی پیدا کرده‌اند تا طراحی اختصاصی خود را داشته و دیگر یک کپی کار اتومبیل نباشند. در این بین شرکت خودروسازی "زوتی" یکی از کپی کارهای معروف چینی است که خودروی Zotye SR9 آن به دلیل شباهت بسیار زیادی که به خودروی پورشه ماکان دارد شهرت جهانی پیدا کرد. اما شرکت خودروسازی "زوتی" در روزهای گذشته با معرفی نسخه فیس لیفت این اتومبیل، تغییرات آن نسبت به خودروی پورشه ماکان را بیشتر کرده است تا دیگر شباهت 90 درصدی میان آنان نباشد.

 



همانطور که در تصاویر شاهد هستید، فرم کلی بدنه حفظ شده است و در قسمت جلو و عقب اتومبیل شاهد تغییرات بسیار خوبی هستیم تا حالا یک چهره جدید بر روی Zotye SR9 شاهد باشیم که در این خصوص می‌توان به فرم جدید چراغ‌های اتومبیل، مجموعه سپر کاملا جدید به همراه جلوپنجره بزرگ جدید، ورودی هوا در اطراف سپر و همچنین یک نوار کرومی موج‌دار با چراغ‌های LED در لابه لای آن اشاره داشت. در عقب اتومبیل چراغ‌های عقب تغییر زیادی نکرده است، اما چراغ‌های شب نما و همچنین خروجی اگزوز تغییر زیادی نسبت به نسخه اولیه داشته است.

 



ظاهر اتومبیل تنها بخش تغییرات یافته توسط زوتی نیست و بلکه بخش موتوری Zotye SR9 هم تغییر پیدا کرده و حالا یک موتور جدید 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر دریافت کرده است که خروجی قدرت آن به مرز 177 اسب بخار خواهد رسید و جایگزین پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر میتسوبیشی شده است که پیش از این خروجی قدرت 190 اسب بخاری تولید می‌کرد.

 



اما همچنان این سوال وجود دارد که آیا پیشرانه جدید با جعبه دنده 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه سابق نیروی خود را به چرخ‌ها منتقل می‌کند یا از طریق جعبه دنده‌های جدید که در آینده توسط زوتی معرفی خواهد شد.

کد خبر 108789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha