تصویربرداری از خیابانها با ژئورادار محققان ایرانی

پرشین خودرو: محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت ژئورادار سه‌بعدی برای تصویربرداری از محیط‌های شهری و خیابان‌ها شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، علیرضا علیاری مدیرعامل شرکت دانش بنیان سازنده ژئورادار سه‌بعدی برای تصویربرداری از محیط‌های شهری و خیابان‌ها گفت: ژئورادار سه‌بعدی سامانه‌ای است که در تصویربرداری از محیط‌های شهری و خیابان‌ها برای به نقشه درآوردن لوله‌ها و شریان‌های حیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این روش امواج الکترومغناطیسی با فرکانس‌های مختلف به داخل زمین ارسال و بازتاب این امواج دریافت و مورد تحلیل قرار می‌گیرد. عمق مفید این امواج کم و به هدایت الکتریکی زمین و مقدار فرکانس مورد استفاده بستگی دارد.

علیاری درباره مزایای سامانه ژئورادار سه‌بعدی گفت: مزایای این فناوری نسبت به دیگر روش‌های غیرمخربی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل حمل و نقل آسان و قابلیت استفاده در محیط‌های شهری، مطابقت با معیارهای زیست محیطی، پردازش و تفسیر، سرعت بالای برداشت، قدرت تفکیک بالای عمودی و افقی، اطمینان در شناسایی شریان‌های زیرسطحی، توانایی بالای شناسایی مواد غیرفلزی و هزینه پایین عملیات می‌شود.

کد خبر 109978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha