فعالیت تنها 10 مرکز اسقاط با کمترین ظرفیت در کشور

پرشین خودرو: در حال حاضر از 216 مرکز اسقاط ثبت شده در کشور فقط 10 مرکز اسقاط با 5 درصد ظرفیت فعالیت دارند که این تعداد نیز نفس های آخر را می کشند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب اظهار داشت: متاسفانه با وجود آلودگی بالای شهرها و ترافیک کلان شهرها و مشکلات جدی مصرف سوخت در کشور، مشخص نیست که چرا دولت به هیچ وجه به فکر اسقاط خودروهای فرسوده نیست.

محمد حسین گودرزی با تاکید بر شرایط بحرانی مراکز اسقاط گفت: بر اساس جدیدترین آمار پلیس راهور ناجا هم اکنون یک میلیون و 450 هزار دستگاه خودرو سواری فرسوده در کشور در حال تردد است که آمار بسیار نگران کننده ای است و مطمئنا ادامه تردد این تعداد خودرو فرسوده علاوه بر افزایش کشتار جاده ای و مصرف سوخت بالاتر و تشدید آلودگی هوا، نمای مبلمان شهری را برهم خواهد زد.


وجود 70هزار برگه اسقاط بر روی دست مراکز، سرمایه آنها را زمین گیر کرد

وی در ادامه با ابراز تاسف از لغو مصوبه الزام خودروسازان به اسقاط و سلب مسئولیت آنها در جریان نوسازی خودروهای فرسوده در کشور، تصریح کرد: با لغو این مصوبه تنها منبع صدرو گواهی اسقاط خودروهای وارداتی بود که با توقف واردات خودرو نیز اوضاع اسقاط عملا متوقف شده به طوری که هم اکنون 70 هزار برگه اسقاط بر روی دست مراکز اسقاط باقی مانده و سرمایه مراکز را زمین گیر کرده است.

 

مرکز اسقاط خودرو



رئیس هیات مدیره اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت یادآور شد: در صورتی که خودروسازان در حوزه اسقاط وارد و جایگزین ارائه می کردند و همزمان دولت و بانک ها با اختصاص تسهیلات به دارندگان خودروهای فرسوده از این افراد حمایت می کردند شاهد چنین وضعیتی در حوزه اسقاط و نوسازی فرسوده ها نبودیم.


مصوبات خوب نوسازی یکی پس از دیگری توسط دولت لغو می شود!

گودرزی همچنین با گلایه از عدم اجرای مصوبات خوب دولت در حوزه نوسازی و اسقاط به توقف طرح نوسازی کامیون ها پرداخت و گفت: با وجود اینکه طرح نوسازی کامیون های فرسوده در سال گذشته توسط رئیس جمهوری مطرح شد اما متاسفانه تا این لحظه این طرح اجرایی نشده است هر چند بخش مهمی از توقف در این زمینه به افت شدید تولید در حوزه خودروهای سنگین مربوط می شود.

وی افزود: با وجود تبعات تحریم ها در اوضاع تولید و طرح نوسازی کامیون ها، تردد کامیون های بالای 35 سال در ناوگان حمل و نقل در کشور به دلیل افزایش مصرف سوخت و مصرف بالای قطعات یدکی به طور قطع به صلاح کشور نیست و دولت باید با تقویت خودروسازان و افزایش تولید طرح نوسازی و اسقاط کامیون های فرسوده را اجرایی کند.

رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه اسقاط و بازیافت در پایان خاطر نشان کرد: با وجود اقدامات گذشته دولت در حوزه نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده اما شاهدیم که این مصوبات یکی پس از دیگری بدست همین دولت لغو می شود.

کد خبر 110131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha