کد خبر 111546
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
پیش بینی بارش شدید باران و برف در کشور

پرشین خودرو: سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی در مناطق مختلف کشور پیش بینی کرد: این سامانه موجب بارش های رگباری در استان های جنوبی و برف در مناطق سردسیر و کوهستانی طی دو روز آینده می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، امروز در بخش هایی از شرق، جنوب و شمال شرقی شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود؛ اما سامانه بارشی دیگری از عصر امروز وارد کشور شده و شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر را بارانی خواهد کرد.
وی افزود: این سامانه موجب بارش باران در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان امروز و فردا در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فعالیت این سامانه از عصر فردا از شمال غرب کاسته می شود و در شمال شرق کشور افزایش می یابد. بر همین اساس بارش ها در استان های قم، جنوب تهران، شمال لرستان و گیلان بیشتر تشدید می شود.

به گفته رفعتی روز شنبه (18 اسفند) به جز نوار غربی و جنوبی بیشتر مناطق کشور درگیر باران خواهند بود و استان های یزد، غرب خراسان جنوبی شاهد ریزش باران های شدید هستند.
وی افزود: استان خوزستان روز جمعه (17 اسفند) شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و در نتیجه آن کاهش دید افقی است.
این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش ها در جنوب و جنوب شرق کشور به صورت رگباری خواهد بود و در این مناطق شاهد آبگرفتگی معابر هستیم همچنین از آنجا که انتظار داریم این سامانه در مناطق سردسیر بارش به صورت برف را ایجاد کند لغزندگی جاده ها و کاهش دید افق در این مناطق نیز دور از انتظار نیست.

*کاهش دما در کشور
رفعتی با اشاره به کاهش دما در بیشتر مناطق کشور گفت: نیمه غربی در روزهای جمعه و شنبه و نیمه شرقی روز یکشنبه (19 اسفند) با کاهش 4 تا 8 درجه ای دما رو به رو خواهد بود.
«تهران نیز امروز کمی ابری با وزش باد است، اوایل شب احتمال بارش پراکنده وجود دارد و فردا بارش های بیشتر شروع می شود. حداقل دمای تهران امروز 7 درجه و حداکثر 16 درجه است و دمای هوای صبح امروز 9 درجه گزارش شده است».
به گفته رفعتی بندرعباس با 27 درجه بالای صفر و شهرکرد با 7 درجه بالای صفر گرمترین و سردترین مناطق کشور را به نام خود ثبت کردند.

کد خبر 111546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha