کد خبر 111635
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
راه ارتباطی 32 روستای کوهرنگ مسدود شد

پرشین خودرو: فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به بارش 30 سانتی متری برف در این شهرستان گفت: ارتفاع بیش از 3 متری برف در مناطق کوهستانی و دوردست شهرستان راه ارتباطی 32 روستای منطقه بازفت را قطع کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، مرتضی زمانپور روز شنبه گفت: بارش برف که بعدازظهر روز جمعه در شهرستان آغاز شد، ارتفاع برف در شهر چلگرد را به یک متر و 20 سانتی متر و در ارتفاعات به بیش از 3 متر افزایش داده است.
وی با بیان اینکه راه های اصلی و فرعی شهرستان باز است، تصریح کرد: تنها راه ارتباطی 32 روستای منطقه لبد و بازفت بسته است که با پایان بارش برف تلاش برای بازگشایی این راه ها آغاز می شود.

زمانپور همچنین از امدادرسانی به سرنشینان 50 خودروی گرفتار در گردنه های چری، شاه منصوری و تازار شهرستان خبر داد و توصیه کرد تا از ترددهای غیرضرور در محورهای این شهرستان خودداری شود.

فرماندار شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: تردد در محورهای این شهرستان تنها با زنجیرچرخ امکانپذیر است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به بارش سنگین برف در بسیاری از مناطق استان از تداوم بارش ها تا اواخر وقت روز شنبه خبر داد.
مهرداد قطره سامانی افزود: بارش برف که از روز جمعه در استان آغاز شد، منجر به 30 سانتی متر بارش در کوهرنگ، 12 سانتی متر در شهرکرد و 15 سانتی متر در فارسان شده است و در سایر نقاط استان بارش بین 5 تا 10 سانتی متری برف را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: بارش ها از ظهر شنبه برای نیمه شرقی استان شدت بیشتری پیدا می کند و به تدریج از شدت آن کاسته می شود و در اواخر وقت امروز در منطقه فلارد لردگان شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود.
قطره سامانی میانگین بارش های سال زراعی( 1مهرتا 18 اسفند) استان را 526 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش ها در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه از رشد 24 درصدی برخوردار شده است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری برای روز یکشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی کرد و گفت: دما در روز یکشنبه در شهرکرد به 12 درجه زیرصفر می رسد.
بارش شدید برف در چهارمحال و بختیاری منجر به تعطیلی مدارس روز شنبه در شهرستان های کوهرنگ، اردل و فارسان شد.
همچنین تردد در تمامی محورهای ارتباطی این استان با زنجیرچرخ امکانپذیر است.
شهرستان کوهرنگ از مناطق کوهستانی و برف گیر چهارمحال و بختیاری است که در پی بارش برف در روزهای اخیر ارتفاع برف در گردنه های این شهرستان به 4 و نیم متر و در شهر چلگرد به 2 متر رسیده است.
چلگرد در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

کد خبر 111635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha