کد خبر 112028
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
مبارزه در آفرود؛ کدام لندکروز بهتر است؟

پرشین خودرو: زمانی که بحث استفاده از خودرو در آفرود و طبیعت‎گردی پیش می‌آید، بدون شک خودروهای تویوتا لندکروز یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها هستند که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ عملکرد ایده‎آل هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرآنلاین، اگرچه ظاهر زیبا و عضلانی این خودروها باعث شده که برخی از آنها به عنوان یک خودروی لوکس استفاده کنند، اما نباید فراموش کنیم که خریدوفروش لندکروز در دنیا بیشتر برای مسیرهای آفرود و برای طبیعتگردی است.

در این مطلب ما سه مورد از معروف‌ترین خودروهای تویوتا لندکروز را انتخاب کرده‌ایم تا مشخصات فنی و عملکرد آنها را در جاده‌های آفرود با هم مقایسه کنیم.

از زمانی که خودروهای لندکروزر سری ۷۰ در زمان جنگ ایران و عراق به عنوان خودروهای جنگی استفاده می‌شدند، تا الان که نسل جدید آنها وارد بازار شده، همیشه و در همه حال یک گزینه ایده‌آل برای آفرود محسوب می‌شوند. این خودروها هم امکان استفاده به عنوان وانت برای حمل بار را دارند و هم قدرت و سرعت آنها برای مسابقات آفرود و طبیعتگردی مناسب است. کسانی که چندان در حوزه خرید لندکروز سابقه ندارند، شاید تفاوت چندانی بین مدل‌های جدید و قدیم آنها پیدا نکنند.


در خودروی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ امکان استفاده از موتورهای بنزینی و هم موتورهای گازوئیلی وجود دارد. نوع بنزین سوز این خودروها با موتور ۶ سیلندر و با آرایش v شکل در بازار ایران وجود دارد که حجم موتور آنها ۴ لیتر است. این حجم موتور می‌تواند حداکثر قدرت ۲۲۸ اسب بخار تولید کند و نهایت گشتاور آن ۳۶۰ نیوتن متر است. از لحاظ موتوری، خودروی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ تفاوت چندانی با خودروهای جدید ندارد و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها 7.7 لیتر است.

 

آفرود

 

تویوتا FJ کروز

شاید اگر متوجه شویم که قیمت تویوتا FJ کروز در بازار ایران بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان است، برای استفاده از آن در آفرود مردد شوید. اما به شما این اطمینان را می‌دهیم که مشخصات فنی و امکانات این خودرو به حدی بالا هستند که شما هیچ نگرانی در استفاده از آن نخواهید داشت. ارتفاع این خودرو یک 1.83سانتیمتر است و فاصله بین دو محور آن 2.69 سانتیمتر است. در ضمن در آن انتقال نیرو به دو دیفرانسیل صورت می‌گیرد و جعبه دنده آن به صورت ۵ سرعته اتوماتیک است.

در خودرو تویوتا FJ کروز یک موتور با حجم ۳۹۵۶ سی سی استفاده شده است که دارای ۶ سیلندر و ۲۴ سوپاپ است. این موتور توانایی تولید حداکثر قدرت ۲۶۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور ۳۸۷ نیوتن‌متر در 4400 دور در دقیقه را دارد. نهایت سرعت این خودرو ۱۷۷ کیلومتر در ساعت، میزان مصرف سوخت آن در حدود ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و حجم باک آن ۷۲ لیتر است.
 

قیمت لندکروز مدل GXR در بازار ایران مبلغی در حدود ۹۵۰ میلیون تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. این موضوع نشان می‌دهد که خرید تویوتا لندکروز GXR فقط برای عده خاصی امکان پذیر است. البته اگر از این موضوع چشم‌پوشی کنیم مطمئناً ویژگیها و مشخصات فنی آن برای آفرود یک گزینه مناسب است.


در مورد مشخصات فنی این خودرو لازم است که موتور آن با حجم ۳۹۵۶ سیسی و موتور ۶ سیلندر آن اشاره کنیم که با ۲۴ سوپاپ کار می‌کند. این خودرو دارای سیستم تنفس طبیعی بوده و انتقال نیروی آن به شکل دو دیفرانسیل است. حداکثر قدرت تولیدی در موتور این خودرو ۲۴۰ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۳۷۶ نیوتون متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه است. شتاب تویوتا مدل GXR در حدود 9.2 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. درضمن میزان مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود ۱۳ لیتر بوده و حجم باک آن ۹۳ لیتر است.

حالا اگر بخواهیم این سه مدل تویوتا را باهم مقایسه کنیم، از لحاظ حجم موتور و همچنین از لحاظ قدرت و گشتاور در یک سطح نزدیک هستند. طبیعتاً تویوتا لندکروزر سری ۷۰ به دلیل طراحی خاص خود یک گزینه ایدهآل و مناسب به شمار می‌رود. البته استفاده از این خودرو در داخل شهر چندان مناسب نیست. خودرو FJ کروز ظاهر تهاجمی‌تری دارد و به عنوان یک گزینه مناسب‌تر نسبت به مورد سوم شناخته می‌شود.

البته باید این حقیقت را بپذیریم که قیمت لندکروز و بازار خرید و فروش لندکروز در انتخاب نهایی ما تأثیر مهمی دارد و ممکن است ما را به سمت یکی از این مدل‌ها سوق دهد.

کد خبر 112028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha