اعلام آمادگی موتورسازان برای اجرای زودتر از موعد طرح اسقاط  فرسوده ها

پرشین خودرو: در حالی موضوع نبود زیرساخت ها برای اسقاط موتورسیکلت ها مطرح می شود که بیش از 18 هزار موتورسیکلت اسقاطی در پارکینگ‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سراسر کشور وجود دارد که اسقاط تمام آنها به مراکز اسقاط واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در شرایطی که به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم که بر اساس تصمیم دولت مصوبه اسقاط موتورسیکلت ها به مدت یک سال به تعویق افتاد و موتورسازان تا اسفند سال 98 مهلت یافتند تا زیرساخت ها و شرایط را برای اجرای این مصوبه فراهم کنند.

پس از درخواست وزارت صنعت در خصوص حذف ماده ۱۱ آیین‌نامه ماده ۲ قانون هوای پاک در مورد اسقاط موتورسیکلت های کاربراتوری و پیگیری موتورسازان در نهایت همزمان با ماه های پایانی سال اجرای مصوبه قانون هوای پاک در خصوص اسقاط موتورسیکلت ها به تعویق افتاد.

اسقاط موتورسیکلت


البته موافقت دولت با خواست موتورسازان مخالفت هایی را هم در یکی دو ماه گذشته به همراه داشته است حال در شرایطی که زمان زیادی از تعلیق مصوبه قانون هوای پاک نمی گذرد و با نزدیک شدن به حال و هوای تعطیلات نوروزی می رفت که اظهارات در خصوص تعلیق این مصوبه و اسقاط موتورسیکلت ها برای مدت کوتاهی به فراموشی سپرده شود رئیس انجمن موتورسازان در فراخوانی عجیب از آمادگی تولیدکنندگان برای اجرای زودتر از موعد مصوبه قانون هوای پاک مبنی بر شماره گذاری به شرط اسقاط خبر داده است.

وی در حالی خبر از موافقت با یکی از بانک های عامل در پرداخت تسهیلات در طرح جایگزینی موتورهای فرسوده می دهد که وجود زیر ساخت ها را شرط اجرای زودتر از موعد مصوبه قانون هوای پاک عنوان می کند در حالی که رئیس هیات مدیره اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو می گوید: بسترها برای اجرای طرح اسقاط موتورسیکلت ها در مراکز اسقاط فراهم است و مراکز مشکلی برای اجرای مصوبه قانون هوای پاک و اسقاط موتورسیکلت ها نداشته و از هم اکنون آمادگی کامل دارند.


اسقاط بیش از 18 هزار موتورسیکلت اسقاطی در مراکز اسقاط

محمد حسین گودرزی با اشاره به اینکه پیش از تعلیق یک ساله این ماده 2 مصوبه هوای پاک زیرساخت ها برای اسقاط موتورسیکلت های فرسوده و کاربراتوری فراهم شده است، می افزاید: در حالی موضوع نبود زیرساخت ها برای اسقاط موتورسیکلت های کاربراتوری مطرح می شود که بیش از 18 هزار موتورسیکلت اسقاطی در پارکینگ‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سراسر کشور وجود دارد که اسقاط تمام آنها به مراکز اسقاط واگذار شده است.

وی تاکید می کند: پیش از موافقت دولت با تعلیق یک ساله مراکز اسقاط اعلام آمادگی کردند که قادرند از هم اکنون نیاز موتورسازان را به لحاظ گواهی اسقاط برطرف نمایند و هر تعدادی نیاز دارند ما موتور اسقاط خواهیم کرد هر چند تعدادی نیزتاکنون اسقاط شده است.

رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه اسقاط و بازیافت همچنین با توجه به موضوع معادل سازی گواهی اسقاط خودرو ها با موتورسیکلت ها در ادامه به خبرنگار پرشین خودرو، گفت: تاکنون محیط زیست با اجرای طرح معادل سازی گواهی خودرو برای موتورسیکلت های فرسوده موافقت نکرده است.

گودرزی خاطرنشان می کند: در معادل سازی که خود دولت اعلام کرده بود گواهی اسقاط یک خودرو معادل با گواهی 7 موتورسیکلت بود بنابراین بر اساس معادل سازی قیمتی را که برای گواهی یک خودرو دو میلیون و 500 هزار است با در نظر گرفته یک هفتم آن رای موتورسیکلت 350 هزار تومان می شود که در صورت اجرا هزینه ای در مقابل قیمت چند برابری موتورسیکلت به خریداران تحمیل نمی کند.

وی در پایان با اشاره به بیکاری و تعطیلی گسترده مراکز اسقاط از دولت خواست به موضوع اسقاط و اوضاع مراکز اسقاط توجه بیشتری کنند که به طور قطع توجه به این بخش مزایای بسیاری را برای کشور به همراه خواهد داشت.

کد خبر 112219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha