شکایت خودروساز انگلیسی از شرکت چینی جواب داد

پرشین خودرو: شکایت کمپانی جگوار لندروور از خودروساز چینی که برای ساخت محصول خود از طراحی رنجروور ایووک استفاده کرده بود، بالاخره جواب داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از خودروسازان بزرگ چینی با استخدام مهندسین و طراحان بزرگ صنعت خودروسازی و سرمایه گذاری هنگفت در این زمینه، موفق به طراحی و ساخت محصولات کاملا جدید با ظاهر اختصاصی شده اند، اما همچنان خودروسازانی در کشور چین وجود دارند که با کپی برداری از محصولات معروف جهانی، خودروهای جدید خود را توسعه داده و به بازار عرضه می کند.

 



نمونه خودروسازان کپی کار چینی می تواند شرکت "لندویند" و زیرمجموعه کمپانی بزرگ "جیانگ لینگ موتور" باشد که برای طراحی و ساخت خودروی شاسی بلند X7 از خودروی شاسی بلند "رنجروور ایووک" الگوبرداری کرده است و حالا کمپانی خودروسازی جگوارلندروور با ارسال شکایت خود به یکی از دادگاه های بزرگ شهر "پکن"، موفق شده حکم توقف تولید "لندویند X7" و جبران خسارت آن را بگیرد. هرچند این شکایت 3 سال زمان برده است تا به نتیجه برسد.

 



طبق گفته روزنامه گاردین و به گزارش پرشین خودرو، چندین مورد برجسته در این خودرو مورد توجه قرار گرفته است تا الگوبرداری آن از خودروی "رنجروور ایووک" به اثبات رسیده و در نهایت بعد از دادرسی 3 ساله، حکم قطعی برای "جیانگ لینگ موتور" صادر شود. در این حکم آمده است که خودروساز مربوطه می بایست خسارت وارده به کمپانی خودروسازی جگوار لندروور را پرداخت کند و بلافاصله تولید و عرضه "لندویند X7" را در بازار متوقف کند.

مدیرعامل کمپانی خودروسازی جگوار لندروور اعلام کرد: ما از تصمیم دادگاه پکن استقبال می کنیم و بسیار خوشحال هستیم که از سرمایه گذاری ما در کشور چین حمایت می کند. این حکم یک نشانه روشن از قانون است که به طور مناسب برای حمایت از مصرف کنندگان و حمایت از خریداران محصولات ما صادر شده است و از طرفی دیگر می تواند به سرمایه گذاری های تجاری در طراحی و نوآوری های جدید کمک کند.

 



با صدور رای دادگاه به نفع جگوارلندروور، اکنون خودروسازان غربی یک پرونده را برعلیه خودروسازان کپی کار چینی برنده شده اند و حالا شرایط فراهم شده است تا دیگر خودروسازان بزرگ جهانی برعلیه خودروسازان کپی کار چینی اقدام کنند که در یک مثال می توانیم به شرکت خودروسازی "زوتی" و کپی بسیار نزدیک از خودروی شاسی بلند "پورشه ماکان" برای طراحی و ساخت شاسی بلند "زوتی T700" اشاره کنیم.
 

کد خبر 112707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha