تمرکز بر تبدیل نفت خام به بنزین باشد نه عرضه در بورس

پرشین خودرو: عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است مسئولان باید تمرکز خود را بر تبدیل نفت خام به بنزین گذاشته و سپس به فکر عرضه بنزین در بورس باشند.

به گزارش پرشین خودرو، هدایت‌الله خادمی با اشاره به عرضه بنزین در بورس انرژی برای نخستین بار طی چند هفته‌ گذشته، گفت: از آنجا که تولید بنزین همچنان به روش سنتی در کشور انجام می‌شود زمانی عرضه بنزین در بورس مفید است که تولید بیش از مصرف باشد تا در صورت خریداری این محصول و صدور آن، در داخل با کمبود سوخت مواجه نشویم.  

 

خادمی

 

ایران هنوز به‌معنای واقعی به مازاد تولید بنزین دست پیدا نکرده است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  ایران به تازگی به خودکفایی در تولید بنزین رسیده و هنوز به مازاد تولید به‌معنای واقعی دست پیدا نکرده است، افزود: تولید بنزین به تازگی برابر با میزان مصرف آن در کشور شده و با توجه به افزایش تعداد خودروها و صنایع پتروشیمی، امکان کمبود مجدد این کالا طی سال‌های پیش‌رو بالا است بنابراین در این شرایط عرضه بنزین در بورس حلال مشکلات نیست.

مسئولان باید تمرکز خود را بر تبدیل نفت خام به بنزین بگذارند نه عرضه آن در بورس

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید تمرکز خود را بر تبدیل نفت خام به بنزین گذاشته و سپس به فکر عرضه آن در بورس باشند، ادامه داد: باید پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌های بیشتری را در دست ساخت قرار داد تا شرایط تبدیل نفت خام به فرآورده‌های نفتی فراهم شود.

اجرای طرح عرضه بنزین در شرایط فعلی به ضرر کشور است

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس بورس بازاری برای خرید و فروش شفاف همه نوع کالایی است و می‌توان درصورت داشتن مازاد بنزین در زمینه خرید و فروش این محصول نیز مفید باشد اما با توجه به محدود بودن تولید بنزین اجرای این طرح در شرایط فعلی به ضرر کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 115803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha