واردات بیش از 100 مدل موتورسیکلت توسط تولیدکنندگان به کشور

پرشین خودرو: این روزها بیشتر تولیدکنندگان موتورسیکلت به جای تولید به واردات موتور روی آوردند چنانچه هم اکنون نزدیک به 100 مدل موتورسیکلت با تیراژ 100 دستگاه تا 5 هزار دستگاه وارد کشور می شود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب افزود: تیراژ پایین تولید و عدم توجیه اقتصادی موجب شده بسیاری از تولیدکنندگان از سرمایه گذاری در تولید منصرف شده و اقدام به واردات موتورسیکلت کنند.

ابوالفضل حجازی، تصریح کرد: در شرایط فعلی تولید هر مدل موتورسیکلت زیر 100 هزار دستگاه برای تولیدکننده توجیه اقتصادی ندارد.

روند فعلی آهنگ خوبی برای صنعت موتورسیکلت نیست

وی با اشاره به اینکه امید تولیدکنندگان موتورسیکلت با مصوبات و دستورالعمل های دولت به صفر رسیده است، افزود: در دو سال اخیر به دلیل بخش نامه و دستورالعمل های لحظه ای بسیاری از تولیدکنندگان با این شغل خداحافظی کردند به طوری که روند فعلی آهنگ خوبی برای صنعت موتورسیکلت نیست.

حجازی تاکید کرد: به هر میزان استانداردهای تولیدی در کشور سختگیرانه تر می شود شرایط برای واردکنندگان و اشتغال خارجی ها بهتر می شود.

 

ابوالفضل حجازی



این فعال در صنعت موتورسیکلت در ادامه اظهار داشت: در شرایط تحریم بسیاری از مسئولان و مدیران به جای توجه به تولید و توان داخلی چشم به دهان برخی خارج نشین ها دوخته اند و با تصمیمات سنجیده تنها زمینه را برای اشتغال خارجی ها فراهم می کنند.

حجازی با ابراز تاسف از اینکه صنعت موتورسیکلت همواره در حاشیه بوده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در 40 سال اخیر دولت به صنعت موتورسیکلت به عنوان صنعت نگاه نکرده است در حالی که گردش مالی خوبی در این صنعت وجود دارد و می تواند موجب هدایت و رونق برخی از صنایع داخلی شود.

به گفته وی، در صورت هماهنگی بانک ها و ادغام برخی از واحدها و تبدیل به واحدهای بزرگ تولیدی در صنعت موتورسیکلت علاوه برکاهش هزینه و افزایش قدرت تولید، داخلی سازی در این صنعت به صرفه خواهد بود.

با توقف شماره گذاری انژکتوری ها، موتورسیکلت های برقی شماره گذاری می شود

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: متاسفانه عده ای در این صنعت در ارتباط با قدرت های سایه اجازه بومی سازی در صنعت موتورسیکلت را نمی دهند و موجب فساد در این صنعت شده اند به طوری که امروز بومی سازی و تولید داخل در صنعت موتورسیکلت بیشتر جنبه شعار دارد تا واقعیت.

حجازی در پایان با انتقاد از تبعات برخی از دستورالعمل ها در سال گذشته بر افت تولید و عرضه موتورسیکلت، یادآور شد: بواسطه برخی از این دستورالعمل ها و موانع متاسفانه شماره گذاری موتورسیکلت های انژکتوری بیش از 3 ماه است که تقریبا متوقف است و فقط موتورسیکلت های برقی شماره گذاری می شود.

کد خبر 115876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha