عرضه لنت های تقلبی زیر پله ای به دغدغه تولیدکنندگان تبدیل شده است

پرشین خودرو: امروز نگرانی نسبت به کمبود لنت ‎ترمز در کشور وجود ندارد اما آنچه که دغدغه تولیدکنندگان است تولید لنت های تقلبی و زیرپله‎ای است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، لنت‎ ترمز از جمله قطعات فوق‎ایمنی خودرو است که متاسفانه همواره افرادی بدون در نظر گرفتن درصد بالای ایمنی این قطعه، به دنبال سهمی از سود فروش این قطعه پرمصرف در بازار هستند و با عرضه لنت های تقلبی، حوادث و تصادفات زیادی را در جاده ها رقم زده اند.

جدای از مشکلاتی که عرضه لنتهای تقلبی به مصرف کنندگان وارد کرده امروز اصلی‌ترین مشکل تولیدکنندگان این صنعت عرضه لنت‌های قاچاق و عمدتا تقلبی است به طوری که به گفته رئیس انجمن لنت ترمز و کلاچ کشور درصورتی که از ورود و عرضه لنت ترمزهای تقلبی و قاچاق به بازار جلوگیری شود، تولیدکنندگان داخلی به خوبی می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند.

 رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با ابراز نگرانی از وجود درصد بالایی از لنت های تقلبی در بازار عنوان کرد: در حال حاضر عمده لنت های تقلبی، توسط سودجویان و متقلبان به کارگاههای زیر پله ای فاقد کیفیت و استاندارد، سفارش گذاری و لنت هایی با نام و نشان برند خارجی و تقلبی تولید و وارد بازار می شود.

حسین لاجوردی تأکید کرد: بررسی لنت های قاچاق و تقلبی و تشخیص و تمیز دادن آنها از کالای اصلی اقدامی تخصصی است، که صرفاً از عهده متخصصین خبره بر می آید.

 

لنت ترمز



رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ همچنین به جریان مذاکرات این انجمن با سازمان استاندارد اشاره وتصریح کرد: مدت زیادی است انجمن تولید کنندگان لنت ترمز با سازمان استاندارد در خصوص نظارت بر بازار لنت ترمز و کلاچ مکاتبات و مذاکراتی را داشته اما تاکنون این تفاهم نامه به امضاء سازمان ملی استاندارد نرسیده است این در حالی است که در صورت انجام این همکاری بین سازمان ملی استاندارد و انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ، لنت های تقلبی امکان عرضه به بازار را نخواهند داشت.

لاجوردی با اشاره به عرضه غیر قابل کنترل لنت های تقلبی به بازار، خاطر نشان کرد: در صورت امضاء تفاهم نامه با سازمان استاندارد، انجمن این مساله را پی گیری خواهد کرد چرا که معتقدیم امروز هیچ کسی به جز صاحب صنعت برای این صنعت دلسوز نیست و فعالان این صنعت به سهولت امکان شناسایی کالای تولیدی و تقلبی را در بازار دارند.

عرضه لنت های آزبستی در بازار تکذیب شد

وی در پایان با توجه به برخی خبرها مبنی بر وجود لنت های آزبستی در بازار ضمن تکذیب عرضه هر گونه لنت آزبستی توسط تولید کنندگان ایرانی در کشور به خبرنگار پرشین خودرو گفت: لنت های آزبستی سالهاست که در کشور تولید نمی شود و در صورت واردات از طریق مبادی رسمی جریان واردات این نوع لنت ها نیز تحت کنترل و نظارت سازمان استاندارد است و این سازمان به هیچ وجه اجازه ورود لنت های آزبستی را به کشور نمی دهد.

کد خبر 116201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha