پورشه تایکان به همراه جزییات فنی رسما رونمایی شد + تصاویر

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی پورشه بعد از تبلیغات گسترده و انتظارات فراوانی که برای این خودرو کشیده شد، در نهایت اولین خودروی تمام الکتریکی خود را با جزییات فنی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سال هاست که شرکت خودروسازی پورشه در رابطه با خودروی اسپرت الکتریکی چهار درب خود سخن می گوید و حالا بعد از سال ها انتظار مخاطبان، شرکت خودروسازی پورشه رسما از اولین خودروی تمام الکتریکی پرقدرت و پرسرعت خود رونمایی کرده است تا کابوسی جدید برای تسلا مدل S پدید آمده و امپراطوری تسلا در بازار خودروهای اسپرت الکتریکی به لرزه در بیاید، آن هم با قدرت 750 اسب بخاری و گشتاور 1050 نیوتن متری پورشه تایکان که به راحتی می تواند تسلا مدل S را به عنوان رقیب اصلی خود از صحنه روزگار محو کند.

 

تایکان



جالب اینجاست که شرکت خودروسازی پورشه برای عرضه این خودروی الکتریکی هم از القاب "توربو" و "توربو S" برای معرفی و عرضه آن به مشتریان استفاده کرده است و اولین خودروی مشتق گرفته از تایکان نیز "کراس توریسمو" خواهد بود که تا پایان سال آینده سروکله اش در بازار پیدا خواهد شد، اما مشتریان پورشه می توانند خودروی تایکان را در اواخر همین سال خریداری کنند و از سواری با یک پورشه تمام الکتریکی کمال لذت را ببرند. هرچند این پورشه یک خودروی تمام الکتریکی است و در خانواده پورشه اولین به شمار می آید، اما این خودرو همچنان فاکتورهای طراحی اسپرت و هیجان انگیز محصولات پورشه را حفظ کرده است.

 

تایکان



با معرفی رسمی این خودرو از سوی پورشه، احتمالا کنجکاو هستید که این خودرو بلاخره چقدر می تواند سریع حرکت کند و همچنین محدوده حرکت آن با یکبار شارژ کامل باتری های اتومبیل تا چه اندازه خواهد بود. در این خصوص باید گفت که هر دو مدل خروجی قدرت 616 اسب بخاری دارند، اما دقیقا همینجاست که شباهت های آنان متوقف می شود، زیرا نسخه توربو در حالت "اووربوست" خود می تواند خروجی قدرت 671 اسب بخاری داشته باشد، این درحالیست که قابلیت "اووربوست" نسخه توربو S خروجی قدرت این اتومبیل را به مرز 750 اسب بخار می رساند.

 

تایکان



این تمام ماجرا نیست، زیرا تنها خروجی قدرت اتومبیل نخواهد بود که در حالت اووربوست به حد کمال خود می رسد و در این بین میزان گشتاور تولیدی موتور هم سربه فلک کشیده و در نسخه توربو S به مرز 1050 اسب بخار افزایش پیدا می کند، این درحالیست که نسخه اصلی "تایکان توربو" میزان خروجی گشتاور 850 اسب بخاری خواهد داشت.

 

تایکان



نتیجه ارسال این نیرو به سمت چرخ ها، بدست آمدن حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت 3 ثانیه برای نسخه توربو خواهد بود، اما نسخه "توربو S" خروجی قدرت و گشتاور بیشتر خود را تبدیل به شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت 2.6 ثانیه می کند و در رسیدن به سرعت 200 کیلومتر برساعت از حالت سکون در مقایسه با نسخه توربو نیز می تواند 0.8 ثانیه عملکرد بهتری داشته باشد. البته این دو خودرو در یک چیز مشترک هستند و آن هم سقف سرعت 260 کیلومتربرساعت خواهد بود که به نظر می رسد با محدود کننده های الکترونیکی به چنین رقمی رسیده است.

برای تامین موتورهای الکتریکی پورشه تایکان، شرکت خودروسازی پورشه از باتری های لیتیوم یون 93.4 کیلووات ساعتی با معماری 800 ولت استفاده کرده است که بر روی کاغذ می توان 80 درصد از ظرفیت آنان را با صرف زمان حدودا 22 دقیقه شارژ کرد و همچنین با صرف تنها 5 دقیقه زمان و استفاده از شارژرهای 270 کیلوواتی، می توان انرژی مورد نیاز برای طی کردن یک مسافت 96 کیلومتری را دریافت کرد.

 



با استفاده از شارژرهای سریع 150 کیلووات ساعتی برق مستقیم DC، می توانید در عرض 36 دقیقه حدود 80 درصد از ظرفیت باتری های اتومبیل خود را شارژ کنید، درحالی که زمان مورد نیاز برای شارژ کامل باتری های اتومبیل با استفاده از برق خانگی و استفاده از شارژرهای 9.6 کیلووات، چیزی حدود 11 ساعت خواهد بود.

 

تایکان



خیالتان از بابت شارژدهی پورشه تایکان راحت باشد، زیرا شرکت خودروسازی پورشه مدعی است که نسخه توربو می تواند با یکبار شارژ کامل باتری های خود و قرار داشتن در شرایط استاندارد استفاده ، تا حداکثر 450 کیلومتری شارژدهی داشته باشد و به دنبال آن نسخه قوی تر "توربو S" با یکبار شارژ کامل باتری های خود می تواند محدوده حرکت 412 کیلومتری داشته باشد.

برای فروش این ماشین به مشتریان، کمپانی خودروسازی برای نسخه پایین تر "توربو" قیمت پایه 153 هزار و 310 دلاری در نظر گرفته است که شامل مالیات هم خواهد شد، اما نسخه "توربو S" آن یک اختلاف 35 هزار دلاری داشته با قیمت پایه 187 هزار و 610 در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 116396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha