لامبورگینی فیبرکربن های خود را برای تست به فضا می فرستد!

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی لامبورگینی اعلام کرده که فیبرکربن های پیشرفته خود را برای تست به ایستگاه بین المللی فضایی خواهد فرستاد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پیش از این شرکت خودروسازی تسلا با ارسال یک دستگاه تسلا رودستر به فضا، در تلاش بود تا به همگان نشان دهد که محصولاتش چقدر باکیفیت هستند و حتی در شرایط خارج از جو زمین هم دوام و استحکام بالایی خواهند داشت. حال در کنار تسلا، شرکت خودروسازی لامبورگینی هم چشم های خود را به فضا دوخته است، اما این بار نه یک خودروی کامل، بلکه قطعات فیبرکربنی پیشرفته خود را به فضا فرستاده و در آنجا مورد آزمایش قرار خواهد داد.

 

لامبورگینی



لامبورگینی به لطف همکاری خود با موسسه تحقیقاتی "متودیست هوستون"، تعدادی از مواد کامپوزیتی خود را در فضا آزمایش خواهد کرد. این سازنده اتومبیل ایتالیایی مواد مختلف کامپوزیتی را از طریق یک موشک بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال خواهد کرد و هنگامی که نمونه های ارسال شده به ایستگاه رسید، بررسی و آزمایشات لازم بر روی آنان انجام خواهد شد تا تاثیرات فضای خارج از زمین را بر روی مواد کامپوزیتی درک کنند.

 

لامبورگینی



مدیر اجرایی کمپانی خودروسازی لامبورگینی اعلام کرد که این خودروساز ایتالیایی مفتخر است اولین خودروساز جهانی لقب گیرد که تحقیقات علمی خود بر روی مواد فیبرکربنی پیشرفته را در فضای خارج از زمین انجام داده است.

این ماموریت علاوه بر نشان داد مسئولیت اجتماعی شرکت، کاملا به رشد برند لامبورگینی و اهمیت ما به کیفیت قطعات کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد تا ما در زمینه توسعه فناوری های صنعت خودروسازی پیشگام ظاهر شویم.

 

لامبورگینی



به طور کلی 5 نمونه فیبرکربن انتخاب شده و در فضا آزمایش خواهد شد و تمامی آنان با استفاده از پرینترهای 3 بعدی چاپ شده و کاملا انعطاف پذیر و مقاوم هستند و از لحاظ عملکرد خود همانند قطعات آلومینیومی تقویت شده ظاهر خواهند شد. نمونه ها به مدت 6 ماه در ایستگاه بین المللی فضایی خواهند بود و در معرض تغییرات بزرگ دمایی و همچنین اشع

ه ماوراء بنفش، پرتوهای گاما و یا حتی جریان های اتمی اکسیژن ناشی از یونیزاسیون قرار خواهند گرفت. پس از اتمام این ماموریت، نمونه ها به لامبورگینی و موسسه تحقیقاتی "متودیست هوستون" برای بررسی میزان تخریب و آسیب آورده خواهد شد.

کد خبر 117718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha