تعمیر قطار در حال حرکت خودرو

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در صنعت خودرو به نوعی در حال تعمیر قطار در حال حرکت هستیم و روند واگذار‌ی ها، اصلاح ضوابط و کیفی سازی تولیدات به صورت جدی در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، رضا رحمانی، با بیان این مطلب گفت: برای اصلاح صنعت خودرو با شرایط حاضر که ما وارث آن شدیم به هیچ وجه دنبال شعار نیستیم و وظیفه ما در این صنعت انتقاد نیست بلکه اصلاح و اقدام اساسی آن است.

وزیر صنعت، معدن وتجارت ادامه داد: با وجود شرایط خاص صنعت خودرو، به راحتی خروج تعدادی از خودروها را از خطوط تولید در دستور کار قرار دادیم و با توجه به مطالبات مردمی در اصلاح ایمنی خودروها، میزان مصرف آنها و همچنین رعایت الزامات زیست محیطی در خصوص خودروهای تولیدی، برنامه جایگزینی این خودروها در حال پیگیری است.

به گفته وی، برنامه جایگزینی خودروهای برقی به طور جدی در چند استان از طریق مشارکت با چند شرکت معتبر در حال اقدام است و مردم به زودی نتایج آن را مشاهده می‌کنند.

 

خط تولید خودرو


رحمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در چارچوب برنامه نهضت ساخت داخل تا سال 1400 بالغ بر 1 میلیارد و 400 میلیون دلار داخلی سازی انواع قطعات خودرو در دستور کار است، افزود: در همین راستا از این میزان 400 میلیون دلار برای سال 98 است و خوشبختانه تاکنون با بیش از 300 میلیون دلار داخلی سازی انواع قطعه از پیش بینی ها نیز جلوتر هستیم.

وی گفت: در همین برنامه ساخت داخل، شاهد حضور شرکت‌های دانش بنیان و حضور تعداد کثیری از جوانان خلاق کشورمان برای حل مشکل داخلی سازی قطعات هستیم و خودروسازها نیز برای حمایت از این مهم علاوه بر تکلیف به عقد قرارداد با این شرکت‌ها موظف به جایگزینی این قطعات در مقابل قطعات وارداتی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی و تبصره 18 و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، حمایت مالی از این شرکت‌ها برای به سرانجام رسیدن این کارها در دستور کار است و نتیجه این قراردادها پیگیری می شود.


به قول خود برای اصلاح صنعت خودرو پایبندیم

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: ما روی قول خود به مردم در اصلاح صنعت خودرو پای بندیم و این رویکرد علاوه بر صنعت خودرو در سایر صنایع از جلسه پوشاک، لوازم خانگی و ... پیگیری می‌شود و این رویکرد به کیفیت و کمیت و کاهش قیمت تولیدات در کشور کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر 118104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha