استارت سازمان یافته سایپا برای کنترل قیمت پراید

پرشین خودرو: گروه خودروسازی سایپا برای کنترل قیمت سر به فلک کشیده پراید دست به کار شده است اما میزان موفقیت این اقدام به واکنش خریداران این خودرو بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، قیمت پراید در هفته اخیر به صورت روزانه و گاه ساعت به ساعت افزایش داشته است و آنطور که از شواهد بر می آید برنامه ای برای توقف آن در بازار از سوی فروشندگان و دلالان خودرو وجود ندارد.
در این میان اما سایپا برای کنترل قیمت این محصول دست به کار شده است که طرح فروش روز گذشته پراید 131 در سایپا از جمله این برنامه های کنترلی بوده است.

قیمت پراید در بازار تا حدود زیادی می تواند با برنامه های فروش سایپا کنترل شود اما این وظیفه تماما به سایپا مربوط نمی شود و خریداران خودرو در این مسیر از نقش پررنگی برخوردار هستند.

سایپا آنچه را که می بایست در مسیر کنترل قیمت پراید انجام دهد از روزهای گذشته آغاز کرده و بر اساس شنیده ها در روزهای آینده نیز طرح های فروش متنوع پراید از سوی سایپا اعلام می شود که ارائه تسهیلات 4 میلیون تومانی و سند در رهن یکساله بخشی از این طرح های کنترلی است که با هدف رساندن خودرو به مصرف کنندگان واقعی اجرایی می شود.

 

پراید



اما در داستان افزایش لحظه ای قیمت پراید، دلالان بازار خودرو نقش پررنگی بر عهده داشته و از این نابسامانی بیشترین بهره را برده اند و خرید پراید را برای بسیاری از مصرف کنندگان واقعی سخت تر از گذشته و به امری تقریبا محال تبدیل کردند.

اینجاست که نقش خریداران در کمک به موفقیت برنامه سایپا در کنترل قیمت پراید روشن می شود.

ساده ترین راهی که متقاضیان خودروی پراید می توانند در پیش بگیرند شرکت در طرح های فروش این خودرو از سوی سایپا در روزهای آینده و تهیه خودرو از مسیر طرح های پیش فروش با تسهیلات است.

در نظر داشتن این نکته نیز ضروری است که خودرو قابلیت خود به عنوان سرمایه گذاری مناسب را به اذعان کارشناسان از دست داده است و انتظار می رود که با خروج سرمایه های سرگردان از بازار پیش خرید خودرو با کاهش قیمت محصولاتی چون پراید مواجه شویم، امری که دلالان بازار خودرو سعی در وارونه نشان دادن آن دارند و با استفاده از جو روانی قیمت بنزین به کسب سود های میلیونی از خریداران خودرو با دامن زدن به شایعات حول محور افزایش قیمت خودرو در سال بعد، می پردازند.

در این شرایط منطق حکم می کند که تنها متقاضیان واقعی و مصرف کنندگان نهایی اقدام به خرید خودرو از شرکت های خودروسازی کنند و با بی توجهی به شایعات بازار خودرو از پر کردن جیب دلالان این حوزه پرهیز کنند.

کد خبر 118593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha