کد خبر 120159
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
سربلندی ب ام و سری 3 استیشن در تست گوزن

پرشین خودرو: ب ام و سری 3 استیشن در تست گوزن رو سفید شد. تا 78 كیلومتر بر ساعت این خودرو قابلیت اجتناب از برخورد با مانع ثابت را دارد.

به گزارش پرشین خودرو، یكی از قابلیت ها تحسین برانگیز یك خودرو توانایی آن در اجتناب از تصادف با گوزن در سرعت بالا در بزرگراه ها است. خودروی سری 3 استیشن Wagon شركت خودروسازی ب ام و آلمان توانست این قابلیت را در تست گوزن به اثبات برساند. بر اساس این تست، یك خودرو باید با مانورپذیری بالا بتواند از برخورد با مانع بزرگی مثل گوزن اجتناب كند. اما چرا تست گوزن این قدر اهمیت دارد و چگونه عمل می كند؟


برخلاف آن كه نام آن تست گوزن است، در تست خبری از گوزن نیست، بلكه از موانع مخروطی شكل استفاده می شود. فواصل این مخروط ها طوری تنظیم می شود كه انتظار می رود خودرو در این فاصله قابل كنترل باشد. اما راستش را بخواهید، گوزن متحرك است، در حالی كه این موانع ثابت هستند و انتظار می رود خودرویی كه در این تست سربلند بیرون آمد، بتواند از برخورد با خودرویی كه ناگهانی و دنده عقب [از پاركینگ] وارد خیابان می شود، اجتناب كند. در حالی كه قوانین راهنمایی و رانندگی به صراحت از رانندگان می خواهد اگر در شرایط واقعی سر راه شما گوزن قرار گرفت، باید با حداكثر ترمز، پیش از رسیدن به آن خودرو را متوقف كنید. در حالی كه در تست گوزن، از موانع رد می شوید.

 

بی ام و


حالا هر چقدر هم كه این تست در نجات جان یك گوزن كارایی داشته باشد یا نداشته باشد، از خودروساز انتظار می رود خودرویی طراحی كند كه بتواند در این فواصل تعیین شده حداكثر مانورپذیری و اجتناب از برخورد با مانع را داشته باشد. این تست در سرعت های مختلف انجام می شود.

تست گوزن اول بار توسط شركت خودروسازی ولوو طراحی شده كه به خودروهایش به ایمن ترین خودروهای دنیا مشهور هستند. دلیل نامگذاری این تست هم بی مسمی نیست، چون واقعا در كشور سازنده ولوو، مردم باید از برخورد با گوزن اجتناب كنند.

مسیر تست گوزن شبیه حرف S انگلیسی است و تست در سطحی خشك اجرا می شود. در این تست هر بار سرعت خودرو افزایش می یابد تا این كه مشخص شود آستانه ی كنترل خودرو در چه سرعتی است و از چه سرعتی بالاتر برود، دیگر برخورد با مانع اجتناب ناپذیر است. در مورد ب ام و سری 3 استیشن، بالاترین سرعتی كه می توان با این خودرو رفت و با مانع برخورد نكرد 78 كیلومتر در ساعت یا 48 مایل در ساعت است. بالاتر از 80 كیلومتر بر ساعت دیگر از این خودرو انتظار نمی رود.

در مقایسه با ب ام و سری 3 استیشن، پورشه 911 كاررا 4S ركورد 80 كیلومتر بر ساعت و هوندا CR-V ركورد 75 كیلومتر بر ساعت را ثبت كرده اند. ب ام و M2 هم ركورد مشابه با ب ام و سری 3 استیشن یعنی 78 كیلومتر بر ساعت دارد كه برای یك خودروی خانوادگی یك ركورد افتخار آفرین است.

منبع: سایپا

کد خبر 120159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha