کد خبر 121454
۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
آغاز به کار فورد، فیات و فراری از 14 آوریل

پرشین خودرو: فورد و فیات-كرایسلر می خواهند تولید خودرو در آمریكا را از 14 آوریل (26 فروردین) از سر بگیرند. در خبری جداگانه، فراری هم اعلام كرده است كه همین تصمیم را دارد.

به گزارش پرشین خودرو، كارخانه های تولید خودروی فورد، فیات كرایسلر و جنرال موتورز، سه غول خودروسازی آمریكا یك ماه است كه تعطیل شده اند.

حالا فورد ابراز امیدواری كرده است كه ظرف چند هفته آینده، كارگرانش به خطوط تولید بازگردند و خط تولید كلیدی این شركت در شهر كانزاس از 26 فروردین آغاز به كار كند. فیات كرایسلر هم در بیانیه ای جداگانه به همین شكل امید خود را اعلام كرده است.

اما واقعیت امر این است كه این بیانیه، فقط یك ابراز امیدواری است و تا مهار و كنترل جدی ویروس كرونا باید صبر كنند. حتی در فرانسه، گروه خودروسازی PSA آمادگی بازگشایی خطوط تولید خود را اعلام كرد اما با مخالفت اتحادیه های كارگری این كشور مواجه شد. حالا می توان گفت 95 درصد كارخانه های خودروسازی به تعطیلی كشیده شده اند و كارگران خود را راهی خانه كرده اند تا شیوع این ویروس را كند كنند.

در صورتی كه شیوع این بیماری مهار شود، تقاضای انباشته شده مردم، با وضعیتی مواجه خواهد شد كه در آن خودروسازان برای بازگشت به حداكثر ظرفیت، نیاز به زمان و برنامه ریزی خواهند داشت.

 

خودروسازی



خودروسازان در حال حاضر وضعیت را زیر نظر دارند و برنامه های خود را به طور روزانه با وضعیت موجود تغییر می دهند. حتی در صورت تصویب آغاز دوباره كار در این كارخانه ها، خودروسازان نیاز به افزایش سطح بهداشت و ایمنی دارند. پیش از شروع دوباره خطوط تولید، یك برنامه جامع شست و شو و پاكسازی كامل خطوط به اجرا در خواهد آمد. از همین حالا كاركنان بخش ایمنی و بهداشت این شركت ها سخت در حال برنامه ریزی و آماده سازی هستند و سفارش هایی برای تولید چاپ سه بعدی محافظ صورت انجام پذیرفته تا زمانی كه كارگران به خطوط تولید باز می گردند، به ابزارهای بهداشت و ایمنی لازم مجهز باشند. جنرال موتورز در حال تولید تهویه های مخصوص برای خطوط تولید و دستگاه های تنفس مصنوعی برای بیمارستان ها است و فیات كرایسلر نیز در حال تولید ماسك های مخصوص بازگشت كارگران به خطوط كار است.

كارخانه های فورد در كشور مكزیك از 6 آوریل (18 فروردین) تولید را از سر خواهند گرفت و از همین حالا وسایل بهداشت و ایمنی كارگران در حال آماده سازی است.

فراری هم یكی از اولین خوروسازانی بود كه تولید را در كارخانه هایش در مارانلو متوقف كرد. اول قرار بود كه از 27 مارس (8 فروردین) تولید خودرو به حالت عادی بازگردد اما حالا این بازگشت به كار را تا 14 آوریل (26 فروردین) به تأخیر انداخته است.

فراری در 4 ماه مه سرمایه گذاران و سهامداران را در جریان تمامی مسائل مربوط به توقف خط تولید و زیان های ناشی از آن قرار خواهد داد. بعد از فراری، رقبای اصلی این خودروساز یعنی لامبورگینی و مازراتی هم تولید خودرو را متوقف كرده اند و حالا منتظر مهار و كنترل انتشار این ویروس هستند.

منبع: سایپا

کد خبر 121454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha