کد خبر 121776
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
نجات صنعت فرانسه از کرونا با 20 میلیارد اعتبار!

پرشین خودرو: حكومت فرانسه 20 میلیارد یورو (معادل 21.7 میلیارد دلار) برای شركت های بزرگ این كشور كنار گذاشته تا از این بحران شیوع ویروس كرونا جان سالم به در ببرند.

به گزارش پرشین خودرو، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، برونو لومر، پیشنهاد داده است كه دولت بخشی از سهام قهرمانان تولید در فرانسه را خریداری كند یا حتی اگر لازم شد، برخی از آنها را ملی كند تا از این بحران سر سالم بیرون ببرند. وی در مصاحبه با رادیو اروپای 1 گفت: «ما تصمیم گرفتیم اعتباری را برای یك صندوق در نظر بگیریم و برای صندوق 20 میلیارد یورو در نظر گرفته ایم تا از شركت های تولیدی چه عمومی چه خصوصی پشتیبانی كنیم.»


این صندوق به همراه پیشنهاد 100 میلیارد یورو به عنوان بسته حمایتی و اقدام در مقابل بحران روز چهارشنبه همین هفته در پارلمان فرانسه مورد بررسی قرار می گیرند.

 

صنعت فرانسه


در فهرست شركت های اصلی و مهمی كه از این صندوق بهره مند خواهند شد، نام پرآوازه خطوط هواپیمایی ایرفرانس كی ال ام به چشم می خورد كه 6 میلیارد از این 20 میلیارد برای آنها در نظر گرفته شده است.

البته شركت های دیگر در فرانسه ترجیح می دهند ابتدا از بانك های خصوصی وام بگیرند تا این كه زیر دین دولت بروند. ژان دومنیك سنارد، رئیس هیئت مدیره رنوی فرانسه می گوید این خودروساز 4 تا 5 میلیارد یورو از حكومت فرانسه درخواست خواهد كرد. رنو همین حالا هم 15 درصد از سهامش متعلق به دولت فرانسه است. سنارد در مصاحبه با رادیو آر تی ال گفته است كه در حال حاضر سناریوی ملی شدن این شركت اصلا متصور نیست.

رنو همچنین تقسیم سود سال 2019 را نیز به تعویق انداخته است و در نظر دارد برای ایجاد حس همبستگی به پرسنل آسیب پذیرتر كمك كند.

منبع: سایپا

کد خبر 121776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha