کد خبر 121853
۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
​تخفیف بیمه‌ خودرو در شرایط شیوع کرونا

پرشین خودرو: شركت های بیمه ای معتبر آمریكایی به خاطر شیوع ویروس كرونا به صاحبان خودرو تخفیف می دهند.

به گزارش پرشین خودرو، بزرگترین شركت های بیمه ای آمریكا، آلستیت Allstate و امریكن فمیلی در سیاست های بیمه ای مشتریان خود تجدید نظر كرده اند و به دلیل آن كه تردد و پیمایش خودروها كاهش یافته، برای مشتریان خود تخفیف قائل شده اند. از آن به بعد سایر شركت های بیمه ای هم سیاست مشابهی در پیش گرفتند. شركت های جایكو، پروگرسیو، لیبرتی میوچوآل، نشنالواید، تراولرز و فارمرز از جمله شركت های بیمه ای هستند كه تخفیف كرونایی را در دستور كار قرار دادند.


تخفیف ها جملگی حدود 15 درصد هستند كه فعلا برای ماه آوریل در نظر گرفته شده تا اوضاع برای ماه بعدی بیشتر روشن شود. البته این شركت های بیمه ای طرح های ویژه شش ماهه هم دارند و می گویند كه این اقدامها و ابتكار عمل ها برای «كمك به مشتریان» است. البته ناظران صنعت هم نقش مهمی در این ماجرا بازی می كنند.


داوگ هلر، از كارشناسان بیمه «مشتری فدراسیون آمریكا» Consumer of Federation of America در مصاحبه با نیویورك تایمز گفته است از این اقدام شركت های بیمه ای متعجب شده، چون هیچ فشاری از سوی دولت به آنها وارد نیامده، شاید اعمال فشار راه های غیر مستقیمی پیدا كرده و شاید این شركت های بیمه ای از بیم ناظران چنین تصمیمی گرفته اند.

 

تخفیف بیمه خودرو



هلر می گوید: «آنها [شركت های بیمه ای] با طرح های ویژه از مشتریان پول های زیادی می گیرند و چون میزان تصادف و میزان ادعای خسارت كاهش یافته، حالا میان دوراهی قرار گرفته اند، یا باید حق بیمه هایی كه می گیرند و صرف نمی كنند را بازگردانند یا آن كه جایی می رسد كه باید انباشت سود را توضیح بدهند و توجیه كنند.»

شركت جایكو به تنهایی به دلیل این تخفیف 15 درصدی كه قائل شده، نزدیك به 2.5 میلیارد دلار از دست می دهد.

تخفیف شركت های بیمه ای دیگر به سخاوت جایكو نیست. برای مثال فارمرز گفته است كه فقط در طرح های ویژه اش 25 درصد تخفیف قائل می شود. تازه این تخفیف فعلا برای ماه آوریل است. برای شركت بیمه ای USAA كه تخفیف 20 درصدی برای ماه های آوریل و مه در نظر گرفته، 250 میلیون دلار آب می خورد. این سخاوت برای شركت آلستیت حدود 600 میلیون دلار تمام می شود.

منبع: سایپا

کد خبر 121853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha