کد خبر 121890
۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
3 مسافر در تاکسی، مشروط به استفاده از کاور نایلونی

پرشین خودرو: مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به آغاز استفاده از کاورهای نایلونی در تاکسی های تهران تاکید کرد: مسافرگیری سه نفر برای تاکسی ها تنها با داشتن کاور نایلونی امکان پذیر است.

به گزارش پرشین خودرو، مرتضی ضامنی، در تشریح روند مسافرگیری تاکسی ها درپی شیوع کرونا گفت: در اخرین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور که از همه دستگاه ها نمایندگانی حضور دارند یکی از مباحث ما به عنوان حوزه تاکسیرانی این بود که از لحاظ اقتصادی مسافرگیری دو نفر برای رانندگان مقرون به صرفه نیست و این درخواست مطرح شد.


وی افزود: باید طرح هایی ارائه شود که همراهی رانندگان به علاوه رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشد لذا بحثی که وزارت بهداشت دارد این است که چون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسیرانی که فضای داخل خودرو کوچکتر است در معرض خطر بیشتری هستند لذا موضوع مسافرگیری دو نفر مطرح شد.


وی ادامه داد: به این ترتیب تاکید شده اگر بحث کاور برای رانندگان تاکسی انجام نشود صرفا باید طبق مصوبه وزارت بهداشت عمل شود که با دو مسافر موافقت شده است و اگر کاور برای محفظه دور رانندگان منظور شود که در تهران این اقدام اغاز شده است راننده می تواند 3 مسافر جابجا کند.

 

نصب کاور نایلونی در تاکسی

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور تاکید کرد: کاور نایلونی حتما باید اجرایی شود تا ناوگان تاکسیرانی در این ایام سه مسافر سوار کند در غیر این صورت بحث سلامت راننده ها بسیار اهمیت دارد که باید با پروتکل وزارت بهداشت به پیش بروند.

وی درباره تامین اقلام بهداشتی برای تاکسی ها نیز گفت: برابر اخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان ناوگان پرخطر معرفی شده و استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی مستمر برای این بخش الزام شده است که یکی از مشکلات ما تهیه همین اقلام بود.

وی ادامه داد: طی نامه ای به دولت اعلام و مقرر شد از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) پیگیری لازم انجام شود تا این نیازمندی ها در حوزه حمل و نقل عمومی تامین شود. در حال حاضر روزانه به 600 هزار دستکش و 600 هزار ماسک و حدود 300 هزار لیتر محلول نیازمندیم تا فرایند ضدعفونی و ایمن سازی انجام شود.

وی تاکید کرد: مقرر شد وزارت کشور هماهنگی لازم با وزارت صمت انجام دهد تا تهیه این اقلام راحت تر شود البته در مورد محلول مشکل از قبل حل شد و پیش از عید نوروز برای شهرداری هایی که نمی توانستند محلول تهیه کنند با درخواست محلول در اختیارشان قرار می گرفت ولی برای دستکش و ماسک مشکل داریم و لازم است پیگیری ها انجام شود تا سهمیه مشخص تخصیص داده شود و بتوانیم این اقلام به دست راننده ها برسانیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 121890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha