کد خبر 122806
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
حراج تراكتور جونیور دیزلی پورشه

شاید شما هم وسوسه شوید و این پورشه تاریخی را داشته باشید مخصوصاً كه قیمت آن زیر 40 هزار دلار است.

به گزارش پرشین خودرو، با كمتر از 40 هزار دلار فقط می توانید تراكتور جونیور دیزلی پورشه را بخرید كه همین حال در وبسایت ClassicCars.com تبلیغ شده است.

فردیناند پورشه، بنیان گذار شركت خودروسازی پورشه در دهه 1930 انواعی از ایده ها را به آزمایش گذاشته است. وقتی جنگ جهانی دوم آغاز شد، خیلی از طرح ها و برنامه های فردیناند را نقش بر آب كرد، شاید یكی از این طرح ها، تراكتوری است كه در تصویر می بینید.

بعد از جنگ جهانی دوم، شركت خودروسازی پورشه با انواعی از شركت های مختلف وارد قرارداد شد تا بتواند ایده تولید تراكتور را به اجرا نزدیك كند. در سال 1956 مانزمان ای جی حق طراحی تراكتور پورشه را خریداری كرد و با برند پورشه-دیزل، تولید تراكتور را آغاز كرد.

بین ساله ای 1959 تا 1963، حدود 125 هزار دستگاه از تراكتور های پورشه-دیزل به تولید رسید و فقط 1000 دستگاه از آن به آمریكا صادر شد. با این كه انواع مختلفی از تراكتور های پورشه به تولید رسید اما مدل جونیور آن به موفقیت چشمگیری رسید. در آن زمان كشاورزان فقط لازم بود 1750 دلار جمع كنند و یكی از این تراكتور ها را بخرند. مدل های شیك تر آن به نام «سوپر» معروف بود كه 3600 دلار قیمت داشت.

برای همین نمونه پورشه-دیزلی 1959 كه در این وبسایت تبلیغ شده معروف به جونیور 108 نسبتا نایاب و در حقیقت نوعی عتیقه به حساب می آید.

 

حراج تراکتور پورشه

در این تراكتورهای پورشه موتور دیزلی تك سیلندری به كار گرفته شده 822 سی سی گنجایش دارد و سیستم خنك كننده آن هوا است و 15 اسب بخار قدرت دارد. هر چند كه این قدرت دیگر قابل توجه نیست اما از این جهت خاص است كه سیستم انتقال قدرت آن 6سرعته است.

فروشنده این تراكتور در وبسایت كلاسیك كار دات كام می گوید كه اطلاعات در مورد اصل این تراكتور جونیور 108 در دست نیست چون به خیلی سال قبل باز می گردد اما این موردی كه در معرض فروش قرار گرفته، در آلمان كاملا تعمیر و به روزرسانی شده و در وضعیت بسیار عالی قرار دارد اما آثار استفاده سالیان متمادی روی آن كاملا پیدا است. تمامی اطلاعات حك شده توسط كارخانه كاملا دست نخورده باقی مانده و فقط جاهایی كه واقعا لازم بوده، قطعات نو سوار شده است، مثل چراغ های پلاستكی روی گلگیرها و استفاده از لاستیك های درب موتور

طبق معمول كه فروشندگان وسایل نقلیه عنوان می كنند، از لحاظ فنی و موتوری وضعیت سالمی دارد و جالب این است كه فروشنده یك فایل صوتی از این تراكتور هم قرار داده تا متقاضیان بتوانند صدای خاص این تراكتور را بشنوند.

تایرهای این تراكتور نو شده و رینگ آن نیز جزو قطعاتی است كه تعویض شده و فابریك نیست.

قیمت 35 هزار دلاری این پورشه جونیور 108 با قیمت عتیقه های این خودروساز اصلا قابل مقایسه نیست اما به هر حال هوادران خاص خود را دارد. با این كه در تصویر این تراكتور بسیار شیك و پرزرق و برق است اما در هر حال این وسیله مخصوص كار در گل و لای و در كشاورزی است.

کد خبر 122806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha