کد خبر 122934
۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
​اُپتیما تغییر نام می دهد

به نظر می رسد كه شركت خودروسازی كیا در كره جنوبی خیلی هم از نام اُپتیما خوشش نمی آید و برای آن نام «كی 5» را در نظر دارد، نامی كه مردم كره، با آن مأنوس هستند.

به گزارش پرشین خودرو، سازمان حفاظت از محیط زیست آمریكا اندازه گیری های میزان مصرف سوخت برای خودروی كیا «كی 5» K5 مدل 2021 را منتشر كرده است كه می توان نتیجه گرفت در عمل نام اُپتیما دیگر مُرده است.


زمانی كه شركت خودروسازی كیا از خبرنگاران برای تست خودرو سدان اندازه متوسط جدیدش دعوت كرده بود، خبرنگاران انتظار اُپتیما داشتند اما نامی كه كیا انتخاب كرده بود K5 بود. در حقیقت نام K5 نامی است كه مردم كره جنوبی در بازار خود برای خودرویی به كار می برند كه ما آن را اُپتیما می شناسیم. ظاهراً كمپانی كیا به این نتیجه رسیده كه دنیا هم باید این خودرو را با نامی بشناسد كه مردم خودش به كار می برند.

موتور ترند همین هفته نتایج اندازه گیری های سازمان حفاظت از محیط زیست آمریكا در خصوص مصرف كیا K5 مدل 2021 را منتشر كرد. خوب حالا كه كیا اصرار دارد ما هم دیگر اُپتیما نمی گوییم و سعی می كنیم به K5 عادت كنیم.

 

 K5 مدل 2021

دلیل اصلی این كه كیا تصمیم گرفته در بازار آمریكا از نام K5 برای اُپتیما استفاده كند، خیلی روشن نیست مخصوصاً كه الان 20 سال است مردم این مدل سدان كیا را با اُپتیما می شناسند.

در ماه دسامبر 2019 كه خبرنگاران برای تست جاده این خودرو به كره جنوبی دعوت شده بودند، این سدان متوسط مورد تمجید خبرنگاران قرار گرفت و اندرو كراك Andrew Krok خبرنگار رودشو هم گزارشی مفصل از ویژگی های این خودرو منتشر كرد. خودروی K5 كیا موتور 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر دارد و گیربكس اتومات آن 8سرعته است و برای ترافیك درون شهری بسیار مناسب بوده و میزان مصرف سوختی كه توسط سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شده مربوط به گنجایش موتور 1.6 لیتری است نه ورژن 2 لیتری. بر اساس ارقام منتشر شده سازمان محیط زیست، كیا K5 به ازای هر گالن بنزین 26 مایل در شهر و در بزرگراه ها 34 و تركیبی 29 مایل به ازای هر گالن مصرف می كند.

این بار كیا ورژن AWD (اعمال نیرو به هر چهار چرخ) را جزو انتخاب های مشتری قرار داده و كیا K5 هم در فهرست خودروهای سدانی قرار گرفته كه ورژن AWD دارد [انتظار ما این است كه این قابلیت را فقط در خودروهای شاسی بلند یا نیم شاسی ببینیم]. این فهرست در حال بزرگ تر شدن است.

در بین اطلاعات منتشر شده سازمان حفاظت از محیط زیست آمریكا سوبارو لگسی مصرف سوخت تركیبی 30 مایل به ازای هر گالن، نیسان آلتیما هم 30، تویوتا كمری 29 مایل به ازای هر گالن را به ثبت رسانده اند.

پیش از آن كه سال 2020 به پایان برسد، مدل 2021 كیا K5 هم به بازار آمریكا خواهد رسید.

منبع: سایپا

کد خبر 122934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha