رونمایی از سامانه احراز هویت الکترونیکی بورس

سامانه احراز هویت الکترونیکی بازار سرمایه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور رونمایی شد.

به گزارش پرشین خودرو، سامانه احراز هویت الکترونیکی بازار سرمایه دقایقی قبل با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس سپرده گذاری مرکزی رونمایی شد.

مراسم رونمایی هم اکنون در محل شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال برگزاری است.


حسین فهیمی، رئیس شرکت سپرده گذاری در این مراسم گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توانست در بزرگترین چالش‌ها فائق بیاید و از امواج و از امواج سیل آسا آسیب نبیند و تهدید سهام عدالت را تبدیل به فرصت کند.


وی اضافه کرد: توانستیم با نیروی داخلی و شبکه پیمانکاری خودمان به سمت سویی برویم که بر مشکلات فائق بیاییم. ما در سال جاری حدود ۴ میلیون سود کد وجه جدید داشتیم. در سال ۹۷؛ ۱۰۰ هزار کد بورسی در سال ۹۸؛ ۶۰۰ هزار و در سال ۹۹ روزی صد هزار کد بورسی جدید داشتیم.

 

سامانه احراز هویت



فهیمی اضافه کرد: اقدام مهم دیگری که در شرکت سپرده‌گذاری انجام گرفت اقدام حقوقی روی سهام مانند اصلاح دارایی‌ها فوتی‌ها و غیره بود ما در این زمینه افزایش ۱۰ برابری داشته و نمی‌توانستم در مدت کوتاه سایز شرکت بزرگ کنیم اما با راه‌های میانبر توانستیم بر این مشکلات فائق بیاییم. در سال ۹۸ عملیات تسویه این شرکت دو و نیم برابر بودجه سالانه بود و در واقع هزار هزار میلیارد تومان تسویه وجوه وجود داشت و پیش‌بینی می‌کنیم که این مقدار دو در این امسال هم دو و نیم برابر سال قبل شود.

وی گفت: اقدام دیگر این بود که بر اساس بودجه سال ۹۹ ETF های دولتی شد و ما یک شبکه را بین شبکه بانکی کارگزاری‌ها انجام دادیم و توانستیم این حلقه را ایجاد کنیم در شرایط شاهد بودیم که حتی دوباره حاضر نبودن همکاری کنند که سقف ۲ میلیون تومان برای هر نفر رعایت شود اما ما این مشکل را در این شرکت حل کردیم.

منبع: مهر

کد خبر 124237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha