آخرین بنیه مالی قطعه سازان هم به اتمام رسید / عدم تامین مالی قطعه سازان آمار خودروهای در کف را صعودی کرد

نوسانات نرخ ارز و مواد اولیه داخلی آخرین بنیه و ته مانده نقدینگی قطعه سازان را به اتمام رسانده است در حالی که به دلیل عدم به روز آوری قرارداد قطعه سازان، هر روز از ارزش پول قطعه ساز و توان تولیدی آنها کاسته می شود.

یک فعال صنعت قطعه سازی کشور در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب افزود : در صورتی که برخورد با جامعه صنعت قطعه سازی بصورت کنونی ادامه یابد آمار خودروهای ناقص که امروز به حدود 100 هزار دستگاه رسیده است بیش از این ارقام خواهد شد.

رضا رضایی اظهار داشت: صنعت خودرو و قطعه سازی کشور مشکلی در تیراژ تولید ندارد بلکه مشکل اصلی به زیرساخت ها و اقداماتی برمی گردد که در صورت اجرا بتوان تولید را حفظ و حتی افزایش داد.
 

وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود پیگیری های صورت گرفته همچنان شرایط قطعه سازان از نظر تامین ارز برای واردات مواد اولیه مساعد نیست در صورتی که صنعت خودرو استراتژیک ترین صنعت کشور محسوب می شود و چنانچه زنجیره تامین آنها به موقع قطعات مورد نیاز را تولید و تحویل خودروساز ندهند جریان خودروهای در کف و ناقص طولانی تر خواهد شد.

 

رضا رضایی


رضایی گفت: تاکنون در 3 دوره مجلس موضوع استراتژیک ترین صنعت کشور که صنعت خودرو و قطعه سازی است در کمیسیون صنایع مطرح بوده است اما همچنان با گذشت 12 سال مشکلات این صنعت ادامه دارد.

وی که از پیشکسوتان صنعت قطعه سازی کشور محسوب می شود در ادامه با توجه به تدوام مشکل نقدینگی قطعه سازان ، مهم ترین درخواست سازندگان را بروز رسانی قیمت خودرو و قطعات عنوان کرد و اظهار داشت : انتظار می رود در این شرایط با بروز رسانی قیمت و پرداخت حداقل 4 ماهه مطالبات، بخش مهمی از مشکل این صنعت را حل کنند تا به موقع مواد اولیه برای تولید قطعات نیز تامین شود.

رضایی یاد آور شد: متاسفانه عدم پرداخت به موقع مطالبات از طرف شرکت های خودروساز در شرایط افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش ریال موجب شده است که قطعه‌سازان برای تامین مواد اولیه و اجرای تعهدات خود با مشکلات زیادی روبرو شوند.

وی در پایان به مشکلات ارزی این صنعت اشاره و خاطر نشان کرد: در صورت توجه بیشتر به رفع مشکلات، امروز صنعت خودروسازی با طراحی پلت فرم های جدید قادر بود بیش از 50 میلیارد دلار صادرات در منطقه داشته باشند و دیگر مسائل تامین ارز در این صنعت مطرح نبود.

کد خبر 124571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha