کد خبر 124698
۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
شرط توسعه عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها چیست؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: الکترونیکی شدن عوارض آزاد راهی توسعه پیدا می‌کند اما اگر مردم عوارض خود را پرداخت نکنند تهمیدات دیگری را در پیش می‌گیریم.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی، درباره طرح الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی و این که چه برنامه‌ای برای ادامه این طرح وجود دارد گفت: اگر مردم عوارض آزادراه‌های الکترونیکی که از آن استفاده می کنند را پرداخت کنند طرح الکترونیکی کردن عوارض آزاد راهی ادامه و توسعه پیدا می‌کند و بقیه آزاد راه‌های کشور نیز به این طرح خواهند پیوست.

وی افزود: مردم قدر الکترونیکی شدن عوارض آزاد راهی در محورهای که این طرح اجرایی شده است را بدانند چرا که نه تنها در صف‌های عوارضی توقف نمی‌کنند بلکه سوخت کمتر و زمان کمتری برای عبور از این مسیرها صرف کرده و ایمنی بیشتری نیز دارند. اما اگر مردم بدهی خود را در زمینه عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها پرداخت نکنند تهمیدات دیگری را در این زمینه در پیش می‌گیریم.

 

محمد اسلامی


اسلامی با بیان این که ادامه الکترونیکی شدن عوارض آزاد راهی به استقبال مردم از این طرح بستگی دارد گفت: تاکنون در مقابل بازگشت عوارض آزادراهی به حالت دستی مخالفت کرده‌ایم و از سوی دیگر نیز با پلیس قراردادی امضا کردیم تا مردمی که عوارض آزاد راهی خود را نمی‌دهند جریمه شوند اما این اقدام تنها یک اقدام بازنداره است و قرار شده پلیس همزمان با وصول جرایم رانندگی خود آن را نیز وصول کند. این در حالی است که این منابع امروز مورد نیاز است سرمایه گذارانی که آزاد راه‌ها را ساختند اقساط بانکی، هزینه‌های جاری و هزینه‌های تعمیرات و نگه داری آزاد راه‌ها را باید پرداخت کنند بنابراین مردم قدر الکترونیکی شدن عوارض آزاد راهی را بدانند.

پیش از این نیز وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون برنامه ریزی خود اختیار تام داده بود تا در مقابل دستی شدن عوارض آزاد راه‌های الکترونیکی مخالفت کنند و اجازه این کار را به هیچ یک از متولیان آزاد راه‌های الکترونیکی ندهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 124698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha