کد خبر 124725
۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
بهره‌برداری از قطار ملی نزدیک است

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: پروژه طراحی و ساخت قطار ملی که سال گذشته با بهره گیری از توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری داخلی آغاز شد، به زمان بهره برداری ان‌نزدیک می شویم.

به گزارش پرشین خودرو، علی امام، مدیر عامل شرکت مترو تهران درباره پروژه طراحی و ساخت قطار ملی اظهارداشت: توسعه حمل‌و نقل ریلی یکی از موارد مهم در حوزه تقویت زیرساخت‌های هر کشور به شمار می‌آید و برای کلان‌شهری همانند تهران، توسعه مترو از ضروریات انکار ناپذیر است.

وی افزود: در حال حاضر روزانه مسافران زیادی با مترو رفت و آمد می‌کنند به همین منظور نیاز به افزایش و تجهیز واگن‌ها بیشتر از گذشته احساس می‌شود اما به دلیل تحریم‌های موجود تنها راه باقی مانده برای به روز کردن تجهیزات، بومی‌سازی قطعات است.


وی تصریح کرد: این پروژه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید و محوریت تولید ملی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) آغاز شد.

امام افزود: با اعتقاد و اعتماد به توانمندی نیروهای متخصص ایرانی و ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه داخلی کار برای تولید واگن مترو به خوبی پیش رفته و امیدواریم در سالی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام جهش تولید نامگذاری شد این موضوع محقق شود.

 

علی امام



مدیرعامل متروی تهران تصریح کرد: این کار در راستای شکست انحصار ساخت و تولید واگن مترو و ایجاد اشتغال در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صفر تا صد طراحی و ساخت بدنه فلزی قطار مترو با گردآوری مجموعه های مجرب از مهندسان و کارگران با سالن های تولید و مونتاژ مجهز، در داخل کشور انجام شده است، گفت: از زمان آغاز عملیات پروژه قطار ملی کار ساخت بدنه فلزی به شکلی منظم پیش رفته و محصولات ارائه شده نسبت به سه نسل قبلی قطارها ساخته شده که داخلی شده بودند که با تکامل و بهینه سازی همراه است و بدنه تولیدی شده از جنس کربن استیل است و تلاش شده تا ظاهر و شکل آن را به روز رسانی و مدرن کنیم، همچنین در چراغ ها و برف پاک کن قطارها اصلاحاتی صورت گرفته تا استاندارد های ریلی برای آنها اعمال شود.

امام خاطرنشان کرد: تغییرات انجام شده در ظاهر و بدنه واگن ملی بر اساس تجربیات بیش از بیست ساله شرکت مترو و شرکت بهره برداری مترو در استفاده از سه نسل واگن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: پروژه طراحی و ساخت قطار ملی که سال گذشته با بهره گیری از توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری داخلی آغاز شد، به زمان بهره برداری نزدیک است.

منبع: فارس
 

کد خبر 124725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha