تحقق داخلی سازی در 4 ماهه امسال به 250 میلیون دلار رسید

رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت بیان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال جاری با تولید و ساخت داخل، حدود 3.2 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی خواهد شد و در چهارماه اول سال، حداقل حدود 250 میلیون دلار تحقق یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، سید محمدمهدی هادوی با بیان این مطلب، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از ساخت داخل، واردات بیش از 2200 قلم کالا را ممنوع کرد.

وی ادامه داد: مطابق ماده 22 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، و با تعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت و قوه قضاییه، تشکیل شعب ویژه به روسای کل دادگستری در سراسر کشور ابلاغ شده و برابر گزارش واصله در تهران شعب ویژه تشکیل و در سایر استان ها نیز در حال انجام می باشد.


رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت گفت: تشکیل شعب ویژه رسیدگی و صدور حکم در خصوص جرایم موضوع قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشو رو حمایت از کالای ایرانی، موجب تسریع و رسیدگی تخصصی به جرایم موضوع قانون گردیده و از اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده ها جلوگیری می گردد.

 

سید محمدمهدی هادوی



جلوگیری از واردات یک میلیارد دلار کالا و خدمات دارای مشابه داخلی در 9 ماهه اخیر

هادوی در ادامه تصریح کرد: در 9 ماه اخیر، هیات نظارت بر قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، با حضور و تعامل جدی تمامی اعضای مصرح در قانون و با همفکری انجمن ها و سندیکاهای تخصصی بخش خصوصی، مانع از خرید و ورود حدود یک میلیارد دلار کالا و خدمات دارای مشابه داخلی شد.

وی در خصوص سامانه توانیران نیز گفت: سامانه توانیران، با هدف به هم رسانی متقاضیان خرید خارج کالاها و خدمات با شرکت های توانمند داخلی، از بهمن ماه گذشته راه اندازی شد.

رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت اضافه کرد: در حال حاضر اطلاعات بیش از 77000 واحد تولیدی در سامانه بارگزاری شده است و دستگاه های مشمول قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی ملزم به ثبت پروژه ها و نیازهای خارجی متناسب با پروژه و دوران بهره برداری در سامانه هستند.

کد خبر 125131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha