پیش‌نویس سند سیاست ارتقای صنعت خودرو آماده شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تدوین سند سیاست های صنعتی کشور، برای صنایع پیشران بسته های سیاستی در حال تهیه است و در این راستا پیش نویس سند سیاست های ارتقای صنعت خودرو آماده شده است.

به گزارش پرشین خودرو، سعید زرندی در جلسه بررسی نهایی سند ارتقای صنعت خودرو که با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران ستادی وزارت صمت و نمایندگان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و همچنین نمایندگان شرکت های ایران خودرو و سایپا برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد انسجام و یکپارچگی میان دستگاه ها و حوزه های متولی و مرتبط صنعت خودرو و اجماع بر روی یک سند به عنوان مقدمه ای برای سیاستگذاری ضروری است.

وی افزود: در بسته های سیاستی باید به سطوح فراکلان، کلان، صنعت، رشته فعالیت و بنگاه پرداخته شود و بهبود و تسهیل فضای کسب و کار برای رشته فعالیت های صنعتی به صورت عمومی و اختصاصی مورد هدف و توجه قرار داده شود.


زرندی تاکید کرد: موضوعاتی همچون شفاف سازی و تعیین تکلیف نظام رگولاتوری در صنعت خودرو، نوآوری، اسقاط خودروهای فرسوده، ساخت داخل و داخلی سازی خودرو و قطعات، آینده نگاری و آینده نگری صنعت خودرو، واردات خودرو، سرمایه گذاری های جدید در صنعت خودرو و لزوم توجه به ساخت خودروهای مورد نیاز بازار هدف و مردم و همچنین ساخت خودروهای ارزان قیمت با کیفیت بالا و مورد انتظار مصرف کنندگان می بایست اولویت اصلی در سیاست گذاری های صنعت خودروسازی قرار گیرد.

 

سعید زرندی

به گفته وی ۲۹ نهاد حاکمیتی در تنظیم و سیاست گذاری بطور مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت نقش دارند و در این بسته به ساختار مالکیت و سهام داری این صنعت و روش های تامین مالی توجه شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت با بیان اینکه زنجیره ارزش در این صنعت، تکمیل حلقه بالادست و پایین دست، توانمندسازی صنعت خودرو و سرمایه گذاری های جدید پرداخته شده، تاکید کرد: حداکثر تا دو ماه آینده بسته تدوین شده جهت ارائه به هیات دولت نهایی می‌شود. نظرات بخش خصوصی و فعالان این بخش اخذ شده و در فرایند تدوین سند حضور موثر داشته است.

کد خبر 125760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha