کد خبر 126172
۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
توسعه صادرات و مدیریت در واردات اولویت است

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: مهمترین موضوع کشور در این شرایط، تأمین ارز است، لذا موضوع نخست وزارتخانه، توسعه صادرات و مدیریت در واردات است.

به گزارش پرشین خودرو، سعید زرندی در جمع رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت منطقه ۳ (استان‌های قم، البرز، قزوین، مازندران، مرکزی و سمنان) با بیان این مطلب، افزود: هر اقدام و فکری که برای توسعه صادرات و مدیریت واردات مفید و مؤثر باشد، باید پیگیری کنیم و ما از هر ایده‌ای در این خصوص استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برای کاهش ارزبری، نهضت ساخت داخل در برنامه‌های وزارتخانه به‌طور جدی دنبال شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ۱۴۲ محصول وارداتی مهم در بخش تولید شناسایی شده و ما دو اقدام برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، نخست تکمیل طرح‌های نیمه‌تمامی که این ۱۴۲ محصول را می‌خواهند تولید کنند و برنامه دوم سوق دادن سرمایه‌گذاران جدید به تولید این محصولات است.

زرندی همچنین گفت: با پیگیری‌های انجام شده و موافقت کمیسیون اقتصادی دولت، محدودیت‌ها برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالا‌های واسطه‌ای را تصویب کرد.

 

سعید زرندی

 

وی در ادامه این جلسه افزود: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار طرح نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کل کشور وجود دارد که بر طبق بررسی‌های انجام شده زمان اجرای این پروژه‌ها بالاست و باید استان‌ها تلاش کنند این زمان کوتاه‌تر شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در طرح‌های مهم که منجر به کاهش ارزبری و یا قطع واردات می‌شود، باید استان‌ها با پیگیری و بررسی مشکلات واحد در سطح استان و یا ملی به اتمام سریع آن کمک کنند.

زرندی همچنین در خصوص مسایل محیط زیست افزود: ما ضمن تأکید فراوان به رعایت مسایل زیست‌محیطی معتقدیم، باید بازنگری در برخی از موضوعات محیط زیست و تولید انجام شود، چرا که برخی از این مقررات موانعی را برای تولید ایجاد کرده است.

زرندی در پایان تصریح کرد: جمع بندی مجوز‌ها و رویه‌های مخل بیرونی حوزه صنعت، معدن و تجارت و ارائه راهکار‌های پیشنهادی را آماده کرده کردیم تا برای رفع آن اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 126172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha