ثبت رکورد بی نظیر از پاگانی هوایرا رودستر BC در پیست اتومبیلرانی اسپا

خودروسازی پاگانی ادعا کرد که پاگانی هوایرا رودستر BC سریع ترین اتومبیل این شرکت، رکوردی خارق العاده در پیست اتومبیلرانی اسپا به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در ابتدا باید بگوییم در حالی که با گذشت یکسال از معرفی این خودرو، پاگانی هوایرا رودستر BC در مراحل آخر تحویل به مشتریان قرار دارد، شرکت پاگانی یک ادعای جدید در خصوص این ابرخودرو مطرح کرده است.

پاگانی می گوید این خودرو در مراحل تست و آزمایش، بیش از 350 هزار کیلومتر مسافت را طی کرده است که 45 هزار کیلومتر از مسافت یاد شده در برخی از سخت ترین، برترین و معروف ترین پیست های اتومبیلرانی جهان از جمله پیست اتومبیلرانی اسپا-فرانکورشان در بلژیک انجام شده است.

پاگانی اعلام کرده است در خلال این تست ها، پاگانی هوایرا رودستر BC موفق به ثبت رکوردهایی شده است که تنها اتومبیل های مسابقه قادر به ثبت آن هستند.

بر اساس اعلام پاگانی، بخش تحقیق و توسعه شرکت بعد از مشاهد پتانسیل این خودرو پیشنهاد ثبت یک رکورد را مطرح می کنند که با تایید «هوراسیو پاگانی» این رکوردگیری در پیست اتومبیلرانی اسپا انجام می شود.

 

پاگانی



در این رکوردگیری که در پیست معروف اسپا برگزار شده است، آندره پالما موفق به ثبت رکورد بی نظیر 2:23:08 در مسافت 7 کیلومتری معادل 4.352 مایل می شود.

جالب است بدانید که پیش از پاگانی هوایرا رودسترBC، خودروهای مکلارن سنا و کونیخزگ وان، رکوردداران این پیست بودند.

بر اساس اطلاعات موجود، مکلارن سنا همین مسافت را در زمان 2:24:82 پیموده است و کونیخزگ وان نیز موفق به ثبت رکورد 2:32:14 شده است.

 

پاگانی



پاگانی هوایرا رودستر مجهز به یک پیشرانه 6 لیتری توئین توربو وی12 است که توان تولید 791 اسب بخار قدرت را فراهم می کند.لاستیک های مخصوص پیرلی توان حرکت را از یک گیربکس دستی 7 سرعته «ایکس تراک» دریافت می کند.

پاگانی هوایرا رودسترBC که تماما از فیبر کربن ساخته شده است 1250 کیلوگرم وزن دارد.

بد نیست بدانید که از این خودرو تنها قرار است که 40 دستگاه تولید شود و قیمت هر دستگاه رقمی در حدود 3.7 میلیون پوند خواهد بود.

پیست اسپا-فرانکورشان یک پیست ورزش‌های موتوری در ستوولو، بلژیک است. این پیست، که با نام اسپا نیز شناخته می‌شود، محل دائمی برگزاری گراند پری بلژیک، مسابقه ۲۴ ساعته اسپا، و مسابقه استقامتی ۶ ساعته اسپا است. پیست اسپا به توجه به طبیعت پرپیچ‌وخم، سریع و کوهستانی خود، یکی از چالش‌برانگیزترین میدان‌های مسابقه در سطح جهان بوده و همچنین پیست مورد علاقهٔ بسیاری از رانندگان و طرفداران مسابقات اتومبیل‌رانی است.

 

پیست اسپا



پیست اسپا از زمان تاسیس در سال 1920 میلادی تا 1970 میلادی، مسافتی 15 کیلومتری داشت اما پس از وقوع تصادف های شدید و حوادث مختلف در سال 1970، تغییراتی در این پیست اعمال شد و مسافت آن به حدود 7 کیلومتر معادل 4.352 مایل کاهش یافت.

کد خبر 126386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha