بانک مرکزی برنامه ای منسجم برای تخصیص ارز تولیدکنندگان ارایه کند

رئیس کمیته ارزی انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با اشاره به تدوام مشکلات ارزی قطعه سازان خواستار برنامه ای منسجم در خصوص تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نوید قریب، در نشست خبری انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، با بیان این مطلب اظهار داشت: عدم ثبات نرخ ارز و از سویی فقدان ثبات در سیاست ها و عدم یکپارچگی در خصوص گزینه های واردات از چالش های اصلی تولیدکنندگان و قطعه سازان است .


وی با اشاره به اطلاع تولیدکنندگان در خصوص کمبود ارزی در کشور، گفت: انتظار می رود در این شرایط برنامه ای منظم در تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی ارایه شود تا تولیدکنندگان نیز بر این اساس سیاست های تولید را تنظیم کنند.

گزارش تصویری این نشست را در این لینک ببینید

 

نوید قریب

 

قریب، در ادامه به همراهی ریاست گمرک ایران به منظور رفع مشکلات موجود در ترخیص مواد و قطعات اشاره و تاکید کرد: با وجود همراهی های صورت گرفته، متاسفانه بوروکراسی اداری همچنان از موانع اجرای سریع تصمیمات است .

رئیس کمیته ارزی و گمرکی انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور همچنین با توجه به اظهارات مدیرکل پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مباره با قاچاق کالا و ارز و طرح تصمیمات دولت برای ترخیص قطعات رسوب شده در گمرکات گمرکات، متذکر شد: تاکنون از نگاه انجمن گزینه ارز متقاضی بدون ذکر منشاء آن آزاد نشده و این مساله نیازمند بررسی بیشتری است .

کد خبر 126581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha