کد خبر 126881
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
افزایش وام‌های پرداخت نشده خودرو در آمریکا

عدد و رقم وام های پرداخت نشده با سرعت نگران کننده ای در آمریکا در حال افزایش است. دلیل اصلی آن را به شیوع کرونا نسبت می دهند.

به گزارش پرشین خودرو، تعداد وام های خودرویی که بازپرداخت آخرین قسط آنها بیش از 30 روز عقب افتاده به سرعت در حال افزایش است و شواهد نشان می دهد که خسارت های ناشی از ویروس کرونا باعث آن بوده است. این در حالی است که در ایالات متحده مبلغ کل وام اختصاص یافته به خودرو از رقم سرسام آور 1200 میلیارد دلار گذشته است.


از نظر برخی از کارشناسان مالی همین حالا هم زنگ هشدار به صدا در آمده است. بر اساس آخرین گزارش snapshot report ماهانه ترانس یونین TransUnion که آخرین آمارش مربوط به ماه اوت امسال است 3.1 درصد از بازپرداخت وام های خودرویی بیش از 30 روز عقب افتاده اند. نکته نگران کننده این است که کسانی که وام خودرو گرفته اند مشمول برنامه های مدارا forbearance program قرار دارند و وام دهندگان به دلیل شیوع کرونا ملاحظه وام گیرنده ها را نگه می دارند. میزان مدارا و ملاحظه وام دهندگان بر اساس محاسبات در زمان بعد از شیوع کرونا در ماه ژوئیه (مرداد)6.2 درصد افزایش یافته است اما در ماه اوت (شهریور) به 4.3 درصد تنزل پیدا کرده است. این مدارا تا حدود زیادی برای وام گیرندگان مفید واقع شده است.


از سوی دیگر بر اساس پژوهش های میدانی مارکت واچ MarketWatch نشان می دهد که اوضاع چندان خوب نیست. اکثر پاسخ دهندگان به مارکت واچ می گویند که هزینه ها و درآمدهای آنها از تعادل خارج شده و بازپرداخت وام های خودرو به اندازه دشوار شده است. از سوی قوانین فدرالی موسوم به CARES فقط شامل مدارا برای مسکن می شود و برای وام خودرو چنین مدارایی در نظر گرفته نشده است. در سال 2020 تا به الان 21.6 میلیارد دلار اوراق ساب پرایم برای خودرو صادر شده است. با توجه به این که اقتصاد در سال 2020 به رکود نرفته است این رقم ساب پرایم خیلی بالاتر از حد متوسط است.

مت کوموس قائم مقام پژوهش ترانس یونین می گوید: «باید چند ماه صبر کرد تا مشخص شود میزان انعطاف مردم چقدر است و این عدم بازپرداخت تا کی ادامه خواهد یافت.»

منبع: سایپا

کد خبر 126881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha