ثبت رکورد سرعت 533 کیلومتری سوپراسپرت آمریکایی در جاده دوطرفه + فیلم

هایپرکار آمریکایی تاتورا SSC با ثبت رکورد سرعت 533 کیلومتر در یک جاده عمومی در اطراف لاس وگاس توانست لقب سریع ترین خودروی تولید جهان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برای ثبت رکورد با هایپرکار تاتورا، یک بزرگراه ایالتی در خارج از لاس وگاس انتخاب و با مسدود کردن هر دو سمت این بزرگراه نخستین مرحله ثبت رکورد نیز آغاز شد.

تاتورا اس اس سی در این برنامه توانست با ثبت رکورد میانگین 316 مایل بر ساعت معادل 508 کیلومتر بر ساعت، لقب سریعترین خودروی تولیدی جهان را به خود اختصاص دهد.

ثبت رکورد تاتورا موجب شد تا بوگاتی شیرون از دو ردیف رسیع ترین های جهان خارج و تاتورا جایگزین آن شود چرا که ثبت رکورد میانگین تنها رکورد تاتورا در این روز نبود.

 

تاتورا اس اس سی



تاتورا مسیر رفت این اتوبان را با سرعت 484 کیلومتر و مسیر برگشت را با سرعت 331 مایل معادل 532 کیلومتر بر ساعت طی کرد.

در طول این برنامه، تاتورا توانست رکوردهای دیگری نظیر بیشترین سرعت در جاده های عمومی با 532 کیلومتر و سریعترین خودرو در جاده های عمومی را به نام خود ثبت کند.

تاتورا برای اینکه ثبت رکورد خود را معتبرتر کند اعلام کرد که در این ثبت رکورد از تایرها و سوخت معمولی (غیرمسابقه ای) استفاده کرده است همچنین این رکوردگیری در یک جاده عمومی انجام شد تا شرایط هر چه بیشتر شبیه به شرایط رانندگی در دنیای واقعی شود.

 

تاتورا اس اس سی



تاتورا ثبت سرعت در این برنامه رکوردگیری را به کمک 15 ماهواره جی پی اس انجام داد.

تاتورا این رکورد شگفت انگیز را با کمک یک پیشرانه 5.9 لیتری با دو توربوشارژ انجام داد که 1750 اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتومات دوکلاچه به چرخ های عقب خودرو منتقل می کند.

بدنه و شاسی خودرو از فیبر کربن تراش خورده ساخته شده و وزن خالص آن 1247 کیلوگرم است.

بد نیست بدانید ضریب درگ تاتورا اس اس سی 0.279 است که نسبت به کونیخزگ آگرا و بوگاتی چیرون رقم کمتری را نشان می دهد.

بوگاتی شیرون در رکوردگیری خود توانسته بود در یک مسیر دو طرفه، سرعت 489 کیلومتر بر ساعت معادل 304 مایل را ثبت کرده بود.

در ادامه می توانید ویدئوی این رکوردگیری را تماشا کنید.


 






 

کد خبر 127281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha