کد خبر 127355
۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
درخواست تردد خودران‌های بدون پدال و فرمان

شرکت جنرال موتورز از ناظران و قانونگذاران خواسته که به تعدادی محدود از خودران های بدون فرمان و بدون پدال این شرکت، اجازه تردد بدهند که مستلزم مسثنی شدن از قوانین فعلی است.

به گزارش پرشین خودرو، جنرال موتورز در ژانویه سال 2018 از اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی درخواست کرده بود که به تعدادی از خودران های این شرکت که روی پلتفرم شورولت بولت ساخته شده بودند اجازه تردد بدهد؛ اما این اداره در 15 ماه گذشته به بررسی این درخواست پرداخته ولی مجوزی صادر نکرده و می گوید به درخواست های جدید پاسخ خواهد داد.


شرکت کروز Cruise که صاحب اصلی آن جنرال موتورز آمریکا است خودرانی به نام آریجین Origin طراحی کرده است که دو ردیف صندلی رو به روی هم دارد و 4 نفر راحت می توانند روی این دو ردیف صندلی بنشینند. امکان تولید انبوه این خودران تا اواخر 2021 یا اوایل 2022 وجود دارد اما مجوز تردد آن بستگی به تأیید مقام های مسئول به ویژه از لحاظ ایمنی دارد. و حالا کروز این درخواست را ارائه کرده است.


کروز اجازه تردد خودروهای آزمایشی در خیابان های سانفرانسیسکو را هفته پیش از «دپارتمان وسایل نقلیه موتوری ایالت کالیفرنیا» کسب کرد. 4 شرکت رقیب دیگر هم اجازه تردد خودروهای خالی (بدون سرنشین) را فقط در شهرهای سیلیکون ولی (مهد فناوری های کامپیوتر و اینترنت در آمریکا) دریافت کرده اند چون در این شهرها امکان استفاده از فناوری های مکان یابی و جهت یابی آسان تر است.

 

خودران

 

بر اساس قوانین فعلی، تا 2500 دستگاه به مدت 2 سال می توانند از معافیت های استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری که با قوانین فدرالی منافات نداشته باشند بهره مند شوند. این قوانین یک دهه پیش نوشته شده و به تصویب رسیده اند و فرض اصلی این قوانین آن است که راننده انسانی کنترل وسیله را در اختیار داشته باشد و مسئولیت برعهده راننده باشد؛‌ بنابراین بر اساس این قانون،‌ وسایل نقلیه باید فرمان و پدال داشته باشند.

جنرال موتورز در سال 2018 درخواست مستثنی شدن موقت در برخی از موارد این قانون به ویژه در خصوص آینه ها، چراغ های هشدار روی داشبورد و چراغ راهنمای خودرو را مطرح کرد چون پیش بینی کرده بود که تا آخر 2019 به خودروهای بدون نیاز به کنترل انسان دست پیدا می کند.

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا هم تاکنون در صدد بازنگری در قوانین خودرو بوده است و تصمیم دارد برخی از «موانع قانون گذاریِ غیرضروری برای ایمنی سیستم های خودکار رانندگی» را از سر راه بردارد.

کد خبر 127355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha