کد خبر 127973
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
ابروانت رضوانی هرکول 6x6 معرفی شد

جدیدترین محصول خودروسازی رضوانی، یک ابروانت پهن‌پیکر سه محوره است. این مدل سفارشی با نام هرکول، پیشرانه‌های متنوع با قدرت‌های ۲۸۵ تا ۱۳۰۰ اسب‌بخار دارد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت رضوانی موتور، سال ۲۰۱۴ در ارواین کالیفرانیا آغاز به کار کرد. این مجموعه، توسط فریس رضوانی (Ferris Rezvani) تأسیس شد. فریس (فردیس) متولد ۱۳۵۳ تهران، سال ۱۳۶۲ در سن ۹ سالگی همراه خانواده‌اش به امریکا مهاجرت کرد. رضوانی موتور، در ابتدای فعالیت، یک شرکت طراحی خودرو بود اما خیلی زود با استفاده از پیشرانه و تجهیزات فنی برندهای معتبر، تولید مدل‌های اسپرت دونفره را درپیش گرفت.


اولین محصول رضوانی موتور که به شهرت جهانی رسید، بیست (وحشی :Beast) نام داشت. این خودرو با الهام از هواپیماهای جنگنده ساخته شد و به دلیل توانایی عالی و قیمت پایه ۱۶۰ هزار دلار، مورد توجه قرار گرفت. بیست می‌تواند سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۹ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت فراهم کند. دو نوع پیشرانه ۳۰۰ و ۵۰۰ اسب‌بخار ساخت هوندا و کاس‌ورث برای بیست قابل سفارش هستند؛ اما وزن خالص هر دو مدل، کمتر از ۸۰۰ کیلوگرم است.

 

ابروانت رضوانی هرکول


رضوانی بعد از بیست و اتمام تیراژ تولید آن، سراغ کلاس شاسی‌بلندهای لوکس رفت و تانک (Rezvani Tank) را تولید کرد. این محصول با آستانه قیمت ۳۵۰ هزار دلار، بیش از بیست مورد توجه قرار گرفت و در فیلم‌های هالیوودی مثل مردان سیاه پوش دیده شد. بازیگر معروف امریکایی، جیمی فاکس (Jamie Foxx) هم نسخه‌ای از تانک را خریداری کرد.

هفته گذشته، شرکت رضوانی از ساخت یک وانت پیکاپ مرتفع و پهن‌پیکر، براساس طراحی و پلتفرم تانک خبر داد. این محصول، به جهت استفاده از سیستم انتقال نیرو سه محوره و ۶ چرخ محرک، اهمیت فنی و تجاری دارد. نکته جالب توجه در رضوانی هرکول، امکان خرید با پیشرانه مشابه با کرایسلر پاسیفیکا و پرداخت هزینه ۲۲۵ هزار دلار است که برای محصولی با عظمت و مجهز به سیستم ۶x۶ نسبتا ارزان محسوب می‌شود.

هرکول با پیشرانه‌های متنوعی از گروه فیات کرایسلر قابل خرید خواهد بود. در گران‌ترین مدل، موتور ۷ لیتری دوج دیمن به سفارش رضوانی تقویت شده است و قدرت ۱۳۰۰ اسب‌بخار تولید می‌کند. نسخه پایه، مجهز به پیشرانه ۳/۶ لیتر V6 با قدرت ۲۸۵ اسب‌بخار خواهد بود.

 

ابروانت رضوانی هرکول



محصول جدید رضوانی از سیستم تعلیق متفاوت با تانک استفاده می‌شود. بسیاری از قطعات مرتبط با فنربندی، مشابه جیپ رانگلر و گلادیاتور هستند. در قسمت عقب، اکسل اضافی وجود دارد و راننده می‌تواند هرکول را به‌صورت تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل یا ۶ چرخ فعال، استفاده کند. همچنین، امکان خرید با سیستم تعلیق سفارشی از برند فاکس با ارتفاع بیشتر و توانایی‌های خارج جاده بهتر، وجود دارد.

فضای داخلی هرکول، باالهام از محصولات مدرن جیپ ساخته شده است. صندلی‌ها و سقف با چرم ناپا یا جیر به سفارش مشتری، تولید می‌شوند. دوربین دید در شب، باک سوخت اضافی، دستگیره‌های برقی، آژیر و بوق اختصاصی برای هرکول ارائه می‌شوند. ماسک تنفسی و پوشش اضافی صندلی برای علاقه‌مندان رانندگی در صحرا و شرایط سخت نیز، پیش‌بینی شده است.

قیمت نهایی رضوانی هرکول، باتوجه‌به نوع پیشرانه و تجهیزات انتخابی، تعیین می‌شود. این محصول با آستانه قیمت ۲۲۵ هزار دلار تولید خواهد شد و امکانات اضافی نسخه نظامی (Military Edition)، حدود ۱۰۰ هزار دلار به هزینه خرید آن اضافه خواهد کرد.

منبع: زومیت

کد خبر 127973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha