ایجاد زیرساخت برای تولید و فروش 25 میلیون خودرو برقی

150 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش کادیلاک با جنرال موتورز خداحافظی می کنند، چون اعتقادی به سرمایه گذاری برای فروش خودروهای برقی ندارند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپانیوز، خبرگزاری بلومبرگ نگاهی اجمالی به برنامه بایدن برای ایجاد 500 هزار جایگاه شارژ خودروهای برقی و آثار آن انداخته که قرار است تا سال 2030 تکمیل شوند و به این نتیجه رسیده است که چنین گسترش عظیمی در زیرساخت های خودروهای برقی می تواند موجب تشویق و ایجاد انگیزه برای تولید فروش حداقل 25 میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت برقی شود.

با این حال این زیرساخت فقط 57 درصد از نیازهای جایگاه سوخت تا سال 2030 را تأمین خواهد کرد. ذکر این نکته هم ضروری است که رسیدن به چنین هدفی هم به سادگی گفتن آن نیست. شاهد آن، پیش بینی های سال های گذشته است که تا به حال محقق نشده اند و تعداد کمی از این پیش بینی ها رنگ حقیقت گرفته اند.

علاوه بر این، بایدن به تنهایی نمی تواند چنین ادعایی را عملی کند. گسترشی با این عظمت نیاز به تأیید و حمایت کنگره دارد و در حال حاضر هم نیاز به برنده شدن دو نامزد انتخاباتی دموکرات در ایالات جورجیا دارد تا کنترل سنا به دست دموکرات ها بیفتد که احتمال آن بسیار ضعیف است.

 

خودرو برقی



اما اگر بایدن موفق شود این برنامه را به هر ضرب و زوری که هست به نتیجه برساند، دستاورد بسیار ماندگاری خواهد شد و خودروهای برقی را به جریان اصلی تبدیل خواهد کرد. 500 هزار جایگاه ظرف یک ده به معنی ایجاد 100 جایگاه در هر هفته است. به گفتن آسان است اما در عمل باید روزانه 150 جایگاه شارژ خودرو ایجاد شود و این کار یک دهه ادامه پیدا کند.

اما سختی کار به معنی شانه خالی کردن نیست، همین حالا هم آمریکا در مبحث زیرساخت های خودروهای برقی از چین و اروپا عقب است. در صورت موفقیت بایدن، فاصله آمریکا از چین و اروپا کم می شود. البته چین هم که در این یک دهه دست روی دست نمی گذارد و همین حالا که جلوتر است، برتری خود را حفظ خواهد کرد مخصوصاً با حجم سنگین سرمایه گذاری که در این کشور در جریان است.

باید امیدوار بود بایدن در این برنامه عظیم پیش رو از تخصص کارشناسان به درستی بهره بگیرد تا از بروز اشتباه در سرمایه گذاری در تجهیزات جایگاه شارژ جلوگیری به عمل آید مخصوصاً که سابقه این اشتباهات را هم دارد.

کد خبر 128726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha