کروز به جمع 6 کشور برتر در تولید ACU پیوست

شرکت کروز با دستیابی به فناوری و تولید مغز متفکر ایربگ ( ACU ) به جمع شش شرکت برتر دنیا در تولید این محصول پیوست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با رونمایی از کنترلر ایربگ ( ACU) برای اولین بار در کشور درصد داخلی سازی ایربگ در شرکت کروز به بیش از 90 درصد می رسد.

محمدمهدی سیفی، کارشناس طراحی ACU واحد تحقیق و نوآوری کروز، در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو اظهار داشت: بورد کنترلی (ACU) از راهبردی‌ترین اجزای سیستم ایربگ است که مرکز تحقیق و نوآوری شرکت کروز با تکیه بر دانش و توان مهندسان این شرکت موفق به داخلی‌سازی و تولید این قطعه شده است.

 

سیفی



وی با اشاره به تولید ایربگ تمام خودروهای داخلی در شرکت کروز، تصریح کرد: هم اکنون کیسه، داشبورد و سایر قطعات ایربگ در شرکت کروز تولید می شود اما بخش جدیدی که توسط این مرکز داخلی سازی شده است بورد کنترلی ایربگ است که بسته به شدت تصادفی که تشخیص می دهد، دستور باز شدن یا نشدن ایربگ را صادر می کند.

 

گزارش تصویری رونمایی از این قطعات را اینجا ببینید



به گفته وی در حال حاضر کشورهای ژاپن، آلمان، چین و آمریکا این فناوری را در اختیار دارند و با دستیابی کروز به این فن آوری ایران ششمین کشور دارنده این فناوری در جهان خواهد بود.

کارشناس طراحی ACU واحد تحقیق و نوآوری کروز همچنین ظرفیت تولید این شرکت برای ACU ایربگ را روزانه 5000 قطعه اعلام کرد و یاد آور شد: در حال حاضر تولید روزانه این قطعه 100 عدد است اما تولید انبوه این قطعه و دستیابی به تولید روزانه 5 هزار ACU از برنامه های آتی شرکت کروز است.

سیفی در ادامه در خصوص تست های انجام گرفته بر روی این قطعه گفت: تست های صحت‌گذاری و صحت‌سنجی این محصول در داخل خود شرکت انجام شده، اما تست اصلی و نهایی که همان تست تصادف است بر روی خودروی تیبا در کشور اسپانیا صورت گرفته که نتیجه خوبی را به همراه داشته است.

وی با توجه به تاثیر تولید قطعه کنترلر ACU در افزایش داخلی سازی ایربگ در شرکت کروز، افزود: تنها بحث چاشنی های انفجار ایربگ به دلیل فراهم نبودن تست آن در داخل کشور از طریق واردات تامین می شود .

وی همچنین با اشاره به آغاز طراحی و تولید بورد کنترلی ایربگ از سال 93 در شرکت کروز، عنوان کرد: با بومی سازی این قطعه و انجام کالیبراسیون قادر به ارائه این قطعه حساس برای مجموعه ایربگ هر خودرویی در داخل کشور هستیم.

رونمایی از نسل پنجم ECU توسط کروز

فرزاد صبحی، کارشناس طراحی ECU شرکت کروز نیز با توجه به رونمایی از نسل پنجم کامپیوتر خودرو (ECU) درشرکت کروز به خبرنگار پرشین خودرو گفت: داخلی‌سازی کامپیوتر خودرو از سال ۹۰ در این شرکت با شروع تحریم‌ها آغاز شد و امروز نسل پنجم ECU رونمایی می شود.

 

صبحی



وی افزود: طراحی نسل پنجم ECUکامپیوتر خودرو از صفر تا صد در داخل کشور انجام شده است و تمامی قطعات و اجزا ECU مانند بخش های سخت افزاری و نرم افزاری نیز داخلی سازی شده است.

به گفته وی نسل پنجم کامپیوتر خودرو در جدیدترین محصولات خودروسازان بزرگ کشور استفاده می شود که در حقیقت واحد کنترل موتور بوده و مدیریت مصرف سوخت، شتاب‌گیری و ترمز، ارتباط با سایر قطعات و غیره را بر عهده دارد.

به گزارش پرشین خودرو، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم و مجموعه های خودرو صبح روز گذشته( 11 بهمن 99 ) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد و در اولین ساعات آغاز فعالیت این نمایشگاه وزیر صمت از مغز متفکر ایربگ ACU در غرفه شرکت کروز رونمایی کرد.
 

کد خبر 129853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha