بازگشت حتمی شرکای تجاری بهمن با تغییر رویکردهای سیاسی

مدیرعامل بهمن موتور با تاکید بر اینکه با افزایش یا کاهش شرایط تحریمی، رویکرد بهمن موتور در حوزه داخلی سازی تغییری نخواهد کرد، از هدف گذاری برای عرضه فیس لیفت های جدید بر روی پلتفرم فیدلیتی خبر داد گفت: با تغییر در رویکردهای سیاسی، شرکای تجاری گروه بهمن باز می گردند.

محمد ضرابیان در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با تاکید بر اینکه سیاست گروه بهمن عرضه محصولات به روز است، اظهار داشت: سیاست بهمن موتور با تغییر رویکردهای سیاسی و لغو تحریم ها در حوزه داخلی سازی محصولات تغییر نکرده و ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با توجه به بهبود شرایط از آغاز همکاری مجدد با شرکای تجاری گروه بهمن خبر داد و تصریح کرد: با رفع تحریم ها بازگشت مزدا حتمی است این شرکت بیش از 60 سال است که شریک تجاری گروه بهمن است و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی این همکاری قطع نخواهد شد.

عرضه محصولات به روز سیاست اصلی گروه بهمن است

وی با تاکید بر اینکه سیاست گروه بهمن امروز حمایت و فردا دست کشیدن از این سیاست ها نیست، افزود: رویکرد اصلی گروه بهمن عرضه محصولات به روز و دستیابی به بالاترین سطح داخلی سازی در تولیدات جدید است و به هیچ وجه بنا نداریم محصولی را 15 سال تولید کنیم که مشتری احساس کند محصولی را استفاده می کند که از تکنولوژی به روز برخوردار نیست.

عرضه فیدلیتی با بالاترین میزان داخلی سازی

مدیرعامل بهمن موتور در ادامه از آغاز تولید فیدلیتی با 30 درصد داخلی سازی خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس هدف گذاری با عرضه این محصول روند داخلی سازی این محصول به بالای 50 درصد خواهد رسید.

 

ضرابیان



ضرابیان با بیان اینکه محصول فیدلیتی در آینده نزدیک به بازار عرضه می شود، اضافه کرد: عمده سرمایه گذاری ها در حوزه داخلی سازی این محصول صورت گرفته است از جمله سرمایه گذاری خط پرس شاپ جدید G1 و G2 و همچنین خط تولید موتور آن در شرکت توسعه قوای محرکه تیوان که گروه بهمن یکی از سهامداران آن محسوب می شود راه اندازی شده است ضمن اینکه در بخشی از قطعات و تجهیزات مختلفی که در این خودرو بکار می رود از طریق زنجیره تامین داخلی و شبکه تامین کنندگان در حال سرمایه گذاری و تامین است.

به گفته وی دیگنیتی نیز با 20 درصد ساخت داخل آغاز و به تدریج این داخلی سازی افزایش خواهد یافت.

استفاده از اهرم های جایگزین در تامین ارز خودروسازان

مدیرعامل بهمن موتور در ادامه با توجه به شرایط تحریمی به چالش های پیش روی تولید کنندگان در این زمینه اشاره و یادآور شد: از ابتدای امسال تمامی خودروسازان با چالش تامین ارز مواجه بودند اما راهکارهایی پیش بینی شده که تامین ارز با روش های دیگری جایگزین شود.

ضرابیان تصریح کرد: این روش به عنوان اهرمی برای تامین ارز تولیدکنندگان و خودروسازان است و شرکت بهمن موتور نیز در حال حرکت در این مسیر و استفاده از اهرم های جایگزین در تامین ارز است.

وی با اشاره به اینکه با تغییر رویکردهای سیاسی و شرایط تحریمی مشکل تامین ارز نیز حل خواهد شد، متذکر شد: با مقاومتی است که از سال 97 با شروع تحریم مجدد در صنعت خودرو ایران اتفاق افتاد امروز شاهد جریان مناسبی در تولید این صنعت هستیم با این حال شرایط به گونه ای است که در حال تغییر به سمت وضع بهتر و از سرگیری مجدد همکاری با شرکای خارجی در گروه بهمن هستیم.

مدیر عامل بهمن موتور در پایان دهه 70 را آغاز دوران شکوفایی صنعت خودروسازی در کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: با آغاز این دوران و داخلی سازی در صنعت خودرو گروه بهمن نیز در ایجاد زنجیره تامین و خودکفایی در تولید فعالیت هایی را آغاز کرد و تلاش نمود تا با تامین کنندگان همکاری خوب و مستمری داشته و تا به امروز این همکاری ادامه یافته است.

 

خبرنگار : زهرا حریری
کد خبر 130165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha