خط تولید گیربکس 6 سرعته ایران خودرو افتتاح شد

خط تولید اولین گیربکس شش سرعته دستی با طراحی بومی و دانش داخلی در شرکت نیرومحرکه و با حضور استاندار قزوین، رئیس کمیسیون صنایع مجلس، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل ایران خودرو و جمعی از مقامات استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صبح امروز در شرکت نیرو محرکه واقع در استان قزوین، خط تولید گیربکس شش سرعته دستی رسما افتتاح شد و می تواند در طول مدت چهار سال، 87 میلیون دلار صرفه‌ جویی ارزی برای صنعت خودرو داشته باشد.

در تولید گیربکس شش سرعته ایران خودرو، 135 قالب با همکاری 58 سازنده داخلی ساخته شده است که نشان از توانمندی شرکت های داخلی دارد.

از مهمترین ویژگی های این گیربکس می‌توان به عمق بیش از 95 درصد داخلی‌سازی محصول اشاره کرد که کاملا به دست متخصصان داخلی انجام شده است.

 

رانا پلاس، گیربکس شش سرعته


گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو در نخستین مرحله روی رانا پلاس نصب خواهد شد و در مراحل بعدی، سایر محصولات ایران خودرو نیز به آن مجهز خواهد شد.

از دیگر مزایای گیربکس شش سرعته ایران خودرو باید به کاهش مصرف سوخت در سرعت های بالا، بهبود تعویض دنده و رانندگی مطلوب تر نسبت به گیربکس‌های دستی اشاره کرد.

در گیربکس شش سرعته ایران خودرو، مصرف سوخت خودرو در حدود 2.5 درصد کاهش پیدا می‌کند که در تیراژ 500 هزار دستگاهی و با میانگین مصرف هشت لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر و پیمایش ماهانه یک هزار و 500 کیلومتر برای هر خودرو، رقمی در حدود 18 میلیون لیتر بنزین صرفه جویی در پی خواهد داشت.

کد خبر 130382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha