سه شیفته شدن قطعه‌سازان با تحریم صنعت خودرو

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور با بیان اینکه اولین تحریم‌های آمریکا پس از خروج از برجام صنعت خودرو کشور را هدف گذاری کرده بود، گفت: تحریم صنعت خودرو موجب سه شیفته شدن بسیاری از کارخانجات قطعه‌سازی داخلی شده‌است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، بابک دین پرست بامداد دوشنبه در بازدید از تولید شبانه شرکت سایپا پرس و چند واحد تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد اظهار داشت: تحریم صنعت خودرو سازی موجب بومی سازی قطعات و فعالیت کارخانجات قطعه سازی در سه شیفت کاری شده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها تصور می کردند با تحریم صنعت خودرو سازی می توانند جلوی پیشرفت این صنعت پیشران کشور را بگیرند، خاطرنشان کرد: تحریم کنندگان باید امروز ببینند که تحریم هایشان موجب شکوفایی صنعت خودروسازی شده است.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تاکید کرد: امروز باید تمام دستگاه ها و نهادهای حکومتی با تمام توان خود در کنار تولید کنندگان به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی قرار بگیرند و از این قشر حمایت کنند.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به دنبال راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل شده و رفع موانع تولید و توسعه واحدهای فعال است، افزود: این ستاد با بررسی شرایط واحدهای تولیدی تعطیل شده به دنبال حل مشکلات این واحدها در زمینه تملک شبکه بانکی، مشکلات سومدیریت، برشکستگی و سایر موضوعات است.

دین پرست ادامه داد: اعضای ستاد تسهیل رفع موانع تولید با بازرسی مستمر از واحدهای تولیدی فعال به دنبال پیشگیری از بروز مشکل، کمک به توسعه واحدهای فعال و رفع موانع تولید از جمله تامین مواد اولیه هستند.

 

قطعه سازی



وی در بخش دیگر سخنان خود به بازدید از کارخانه سایپا پرس اشاره کرد و گفت: این کارخانه با تمامی مشکلاتی که تحریم ها برای آن ایجاد کرده است هم اکنون با یکهزار و 400 کارگر در سه شیفت فعال است.

دین پرست یادآور شد: کارخانه سایپا پرس در 2 ماه گذشته با افزایش تولید از یکهزار و 200 قطعه به یکهزار و 700 قطعه توانسته 25 درصد افزایش تولید داشته باشد که تمامی این اقدامات با دلسوزی مسئولان و حس مسئولیت کارگران آن بدست آمده است.

وی بومی سازی قطعات را از دستاوردهای بزرگ کارخانه سایپا پرس عنوان کرد و گفت: این کارخانه با راه اندازی خط جدید تولید تا 20 روز آینده 30 درصد افزایش تولید خواهد داشت.

دین پرست خاطر نشان کرد: بومی سازی و ساخت قطعات خط جدید کارخانه سایپا پرس موجب صرفه جویی 150 میلیارد تومانی هزینه های خرید، نقل و انتقال و نصب شده است، امروز تمامی قسمت های جدید کارخانه با 10 درصد قیمت وارداتی آن توسط مهندسان ایرانی تولید شده است.

به گزارش ایرنا، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شب دوشنبه به همراه حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، حسین توکلی کِجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، صادقی مدیر کل صمت استان تهران و جمعی مسئولان استانی و شهرستانی از روند تولید شبانه کارخانه سایپا پرس در باقرشهر و چند واحد تولیدی از جمله کارخانه تولید قطعات رادیاتور، شیر فلکه آب، پمپ، پله برقی و گیربکس خودرو، کارخانه تولید رنگ ،کارخانه تولید شیشه و بلور و کریستال در شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کردند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به دلیل قرارگیری چندین شهرک و لکه صنعتی یکی از قطب صنعت استان تهران محسوب می شود.

کد خبر 130433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha